אודים מוצלים מאש

הנשיא פרס פנה לנשיא אוקראינה בבקשה כי יאפשר העלאת 350 ספרי תורה לישראל, לשם תיקון והגהה. "זו מחווה מדינית, החשיבות הסנטימנטלית של בקשתי עצומה בעבור העם היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק 25/11/10 00:00 יח בכסלו התשעא

אודים מוצלים מאש
משה מילנר/לעמ, צילום: משה מילנר/לעמ

במסגרת ביקור ממלכתי בן שלושה ימים באוקראינה, פנה נשיא המדינה שמעון פרס לנשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ, בבקשה מיוחדת לפיה יועברו ספרי תורה לישראל לצורך תיקון והגהה. לכיפה נודע כי לפניית הנשיא קדמה בקשה מטעם הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אשר עודד את הנשיא להעביר בקשה זו.

יצויין כי בארכיוני המדינה של אוקראינה מצויים 700 ספרי תורה במצב של הזנחה קשה, מתוכם 350 במצב הניתן לתיקון. הספרים הוחרמו במחצית הראשונה של המאה שעברה, במהלך התקופה הסובייטית.


פרס והנשיא האוקראיני (צילום: משה מילנר, לע"מ)


לדברי הנשיא, כ-350 ספרי תורה מצויים כעת בארכיוני המדינה של אוקראינה ונמצאים במצב הניתן לתיקון בישראל, על מנת שיוכלו לשמש בעתיד בעיקר את הקהילה היהודית הגדולה באוקראינה המשוועת לספרי תורה.

"באוקראינה נמצאים 700 ספרי תורה, חלקם במצב קשה. מאחר שבישראל אנו מומחים לשיקום והספרים כל כך יקרים לליבנו, אנו מבקשים לקבל לידינו אפילו כמחצית מכמות הספרים", אמר הנשיא פרס לינוקוביץ והדגיש כי "ישראל תראה בכך מחווה מדינית יפה מצידה של אוקראינה. החשיבות הסנטימנטלית של בקשתי היא עצומה בעבור ישראל ובעבור העם היהודי".

בתגובה לבקשה אמר הנשיא ינוקוביץ כי הוא מבטיח לבחון את הנושא לעומק.