השאלות הפתוחות לפרשת פנחס

לכל שאלה תשובה? לא בטוח. יוני לביא עם כמה שאלות פתוחות בעקבות פרשת השבוע

חדשות כיפה יוני לביא 30/06/10 00:00 יח בתמוז התשע

השאלות הפתוחות לפרשת פנחס

קנאות

"פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם" (כה,יא) - למילה קָנָאוּת יש היום קונטציה שלילית, אך פינחס זכה לברית שלום דווקא בגלל שקינא את קנאת ה. האם קנאות היא דבר טוב או רע? האם יש דברים שאת/ה תהיו קנאי בעבורם?


פמינזם

"וַתִּקְרַבְנָה בְּנוֹת צְלָפְחָד" (כז,א) - יש הטוענים שבנות צלופחד היו הפמיניסטיות הראשונות. האם אתם מסכימים לטענה הזו? האם לדעתכם נשים היום, בעידן המודרני, מקופחות לעומת הגברים? מה המצב בעולם הדתי? לוּ הייתה לך האפשרות לבחור האם להיוולד גבר או אישה - במה היית בוחר/ת? למה?


בנים ובנות

"כִּי אֵין לוֹ בֵּן" (כז,ד) - יש הטוענים שבנים טובים יותר במקצועות ריאליים ובנות במדעי הרוח. אתם מסכימים לזה? אם כן, ממה זה נובע? האם יש עוד תחומים שבהם אתם רואים הבדלים משמעותיים בין המינים? מבלי להתייחס כרגע להיבט התורני - האם מסגרות לימודים מעורבות של בנים ובנות משפיעות לטובה על הרמה הלימודית ועל האווירה או מזיקות להם?


מנהיג

"יִפְקֹד ה אֱלֹקֵי הָרוּחֹת לְכָל בָּשָׂר אִישׁ עַל הָעֵדָה" (כז,טז) - מה התכונות המרכזיות הנדרשות כדי להיות מנהיג? האם זה משהו שנולדים איתו או שהאדם מכשיר את עצמו לזה עם השנים? מי מהדמויות הקיימות במדינת ישראל היום הוא מנהיג בעיניך? אילו תכונות של מנהיג קיימות בך?


המדור באדיבות "עולם קטן"