מאות אלפי מצות יגיעו ליהודים בכל רחבי העולם

למעלה מ-50 אלף חבילות של מצות ויין יחולקו בכ-30 מדינות בכל רחבי העולם, כדי שכל יהודי יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו. מאחורי התרומה הגדולה עומדת משפחה יהודית מאוסטרליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 15:59 כו באדר ב'

מאות אלפי מצות יגיעו ליהודים בכל רחבי העולם
אלפי מצות לכל רחבי העולם, צילום: הסוכנות היהודית

משפחת וורדיגר ממלבורן שבאוסטרליה, החליטה בחג הפסח לחלק כ-50 אלף חבילות מצות ויין ליהודים שנמצאים בכ-110 קהילות שונות ב-30 מדינות על מנת שיוכלו לחגוג את חג הפסח כהלכתו, בין המדינות: טנזניה, רואנדה, נמיביה, סין, יפן, ניקרגואה, לאוס, אתיופיה ועוד. חלוקת המשלוחים תתבצע בשיתוף הסוכנות היהודית, חב"ד והרב דניאל וינדרבאום.

חלק מהמדינות לא נגישות למצרכים כשרים בכלל ומצות ויין כשרים בפרט, ובזכות הפרוייקט "מצות ויין" אותם קהילות במדינות אלה זוכות למארזים שימלאו את שולחן החג שלהם. מ"מ יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל אמר: "בהמשך לשנתיים המאתגרות שאנו חווים בכל העולם אנחנו מודים למשפחת וורדיגר מאוסטרליה שבזכותם ועל אף שוירוס הקורונה ממשיך להכות גלים, יהודים וישראלים ממקומות שונים יזכו לחגוג את ליל הסדר ולהתחבר למסורת היהודית בכל העולם. אני מודה ומברך את כל מי שתרם ופעל להוציא לפועל גם בשנה זו את המבצע המורכב לשינוע והפצה של מארזי המצות ובקבוקי היין".

מגיעים עם המצות גם ליפן

מגיעים עם המצות גם ליפן צילום: הסוכנות היהודית

ראש בתי החב"ד במרכז אמריקה הרב כפלין הודה על התרומה: "לאחר שנתיים ללא מוצ'ילרים אנחנו כל כך נרגשים לחזרתם של הישראלים ואנחנו צופים לארח בליל הסדר כ- 5,600 ישראלים בכל מרכז אמריקה. כשליח חב"ד מעל 13 שנים השיא של השנה הינו ליל סדר אחד גדול עם ישראלים ויהודים שמגיעים מכל מיני מקומות ובאים לקרוא את ההגדה יחד ולשיר את השירים".

"כמו בכל שלוש השנים האחרונות, זו היא המצווה שלנו לתרום ולתת לקהילות יהודיות ברחבי העולם את האפשרות לחגוג את חג הסדר עם מצות ויין כשרים", אמרו בני משפחת וורדיגר, "כמשפחה יהודית שגרה הרחק מארץ הקודש, גם אנחנו מבינים את החשיבות החגים של היהודים באזורים שהינם שונים מהמסורת שלנו, העם היהודי ומדינת ישראל תמיד בליבנו ואנחנו שמחים לתרום כמו בכל שנה".