ארגוני הפמיניסטיות הדתיות בהצהרה מפתיעה: "טעינו, הגברים יותר חשובים"

קולך, הפדלחושיות והפמיניסטיות ההלכתיות יצאו בהצהרה משותפת והודיעו כי עמדתן במשך עשרות שנים הייתה טעות. חשש בחנויות האופנה הדתיות מקריסה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/14 16:25 יב באדר ב'

ארגוני הפמיניסטיות הדתיות בהצהרה מפתיעה: "טעינו, הגברים יותר חשובים"
כיפה, צילום: כיפה

"נשים יקרות. לאחר עשרות שנים של תסכולים, עצבנים וגידול שפם אנו רוצות לומר לכן שטעינו. בניגוד לכל מה שאמרנו והצהרנו מסתבר שהגברים אכן יותר חשובים ומעתה נפעל אך ורק כרצונם".

את ההודעה המפתיעה הזו הפיצו ארגוני הנשים הפמיניסטיות 'קולך', 'פמיניסטיות דתיות בלי חוש הומור' (פדלחושיות) והפמיניסטיות ההלכתיות' בעלון שבת מיוחד אותו הוציאו בסוף השבוע האחרון.

בנייר עמדה עמוס נתונים פורטות הנשים את החלטתן המפתיעה ומציינות כי 'תמיד חשבנו שהגברים שוביניסטים כי הם לא רצו שנעבוד בתור נהגות משאית זבל וביקשו ממנו לגלח את השפם אבל מסתבר שהם צדקו".

בעוד עשרות אלפי נשים בארץ ובעולם דיווחו על הקלה משמעותית בכאבי הראש שלהן בעקבות ההודעה והודיעו כי בפעם הראשונה מזה שנים הן יכולות להעלות סטטוסים על דיאטה ואיפור, בקרב הגברים הדתיים נרשמו דעות מעורבות ביחס להצהרת הנשים.

"כבר התרגלתי לעובדה שאישתי לא מתקלחת במשך שבועיים ומעשנת סיגריות ברצף", מספר אבי (שם בדוי) לכיפה. "מדי פעם היא הרביצה לי עם החגורה אבל מעבר לכך הייתה לנו מערכת נישואין מצויינת. אני מקווה שהיא לא תבקש שאצא לעבוד כי כבר התרגלתי לשבת בבית ולצפות בטלוויזיה. ידעתם שיש תכניות לייף סטייל בערוץ 2 בבוקר? פשוט להייייט".

רבנים בביתי הכנסת ברחבי הארץ הורו על יום משתה ושמחה וכן על אמירת הלל בברכה. בבית הכנסת 'נאות שמחה ונחמיה' ברמת גן אף הוציאו 'מי שבירך' מיוחד בו נכתב בין היתר "הקב"ה ישמור על הגבר הדתי ובת זוגתו. שלא ידעו עוד פמיניזם מהו".

"שמחתי מאוד לשמוע שהפמיניזם בוטל", סיפר יהודה זילברשטויג ל'כיפה'. "בת זוגתי הייתה מגיעה הביתה בשעות מאוחרות כי הייתה יושבת עם הפמיניסטיות והן היו מתכננות איך יצליחו להעמיד רבה בראש הרבנות הראשית. אני מקווה שסוף סוף היא תקנה שמלה חדשה. היא לא הסכימה לקנות כזאת מאז 2003".

בתוך כך, בחנויות הבגדים הדתיים חוששים מקריסת מערכות. "עד עכשיו מכרנו אולי חצאית אחת ועל עליוניות לא היה מה לדבר בכלל", סיפרו מוכרות ברשת 'בת עין'. "עכשיו פתאום נצטרך להסביר לנשים איך ללבוש מכנסיים מתחת לחצאית".

כל קשר בין הכתבה למציאות הינו מקרי ביותר