האם מותר לקחת חלק בחגיגות "יט כסלו"?

"הנעשה כיום יש בו מעין רגרסיה למחלת הגלות ונסיון להחזיר את צעירי ציון החביבים מלאי המרץ לרדידות נשמתית להאדיר ערכים פרטיים"

חדשות כיפה שמעון בן שעיה 27/11/18 16:11 יט בכסלו התשעט

האם מותר לקחת חלק בחגיגות "יט כסלו"?
מותר להשתתף בחגיגות? אילוסטרציה, צילום: עזרא לנדאו

שאלוני לדעתי לגבי אלו הנוהגים ליטול חלק  במה שמוגדר 'חג הגאולה' ביט כסלו, ואיך לראות את הקמפיין הענק, האם יש במגמה זאת בשורה חדשה לאומה ותורתה ? 

מקובלנו כי חג הגאולה הוא חג הפסח בו כלל ישראל נגאל לחירות עולם, לו יש ערך ציבורי כללי לדורות.
למדתי מרבותיי, כי התפיסה הרואה בעניינים של צדיקים פרטיים, קדושים ככל שיהיו, ערך כללי ומקדשות את ההתגודדות סביבם, הרי שהלך מחשבה זה מסגיר בוסריות בהבנתה של תורת הכלל שהיא היא הגרעין להבנת תורת הגאולה! 
ומעריצים אלו טרם השכילו להבין מהי ציבוריות ישראלית ומהו כלל ישראל ואת ההבחנה בין גלות לגאולה.
וזהו סלע המחלוקת בין התורה הגואלת של מרן הראיה קוק זצל כפי שנפרשה בספריו לבין גישות חסידיות פרטיות (בעיקר בניסוח חדשני) המאדירות צדיקים פרטיים.
האדרת הפרטיות  כיום כעיקר, הינה פרי תפיסה גלותית שראתה את הצדיק במרכז, אך מתעלמת מן העובדה כי במארת הגלות הצדיק היווה את הצינור כמעט הבלעדי אל הקודש, בפרט לאנשים פשוטים,
זה היה גלגל הצלה לרבים בפרט במזרח אירופה  בחשכת גיהנום הגלות הנוראית שנעדרה חלופה אחרת.
אך כיום  כאשר האומה חוזרת לנורמליות שלה בארצה וערכו של הפרט גדל ומתפתח, יש לגאול את החסידות מהפרטיות שלה להבנה רחבה יותר של גאולת ותקומת האומה ולא התגודדות והשתעבדות לרב'ה ותורה פרטית.
הנעשה כיום יש בו מעין רגרסיה למחלת הגלות ונסיון להחזיר את צעירי ציון החביבים מלאי המרץ לרדידות נשמתית להאדיר ערכים פרטיים, אך בטוחני שגל זה יחלוף והבריאות הישראלית הרעננה תשוב לצעירנו ומבטם יואר מהי חסידות אמת, כמו זאת המתפרשת במסילתו הישרה של הרמח"ל.
המגמה כיום צריכה להיות מכוונות לרומם ולגאול את החסידות מהפרטיות שלה למבט רחב יותר, מבט ארץ ישראלי גאולי, אין כוונתי  חלילה לבטל או להתעלם ממנה כי אם ללומדה במבט גאולי מתוך ראייה רחבה המכוונת לרוממות האומה ולתיקון המציאות כולה.
הדברים מתבררים בדברי המהרל בספרי הנצח והתפארת ובדברי הרב קוק באורות ועוד ועוד.
אגב, איני מתפעל מכינוסים רחבים למרות הרצון החיובי שלהם, לא בכך תגאל האומה,למי שאין זכרון קצר בודאי זוכר שבשלושה העשורים האחרונים התקיימו כינוסים גדולים שמילאו מגרשי ספורט בהם נתנו דרשות ומעין 'מעמד קידוש ה'  עי רבנים חשובים, 
וכיום מה נשאר מהם ?!  האם הם רוממו את האומה וקידמו את ערכיה,  האם הוסיפו קידוש שם שמים בחברה הישראלית !?  
משאיר לכם את התשובה לכך...