ש´שלום´ שמו, וה´שלום´ שלו

מי שחושב שאנשי הימין לא רוצים שלום, טועה. רבקה שמעון על השלום הנכון.

חדשות כיפה רבקה שמעון 03/12/08 00:00 ו בכסלו התשסט

אפשר לחשוב שאנו, מי שנקראים אנשי הימין, לא רוצים שלום. והרי זה אבסורד! תרתי דסתרי! שכידוע: שמאל דוחה וימין מקרבת. אנשי השמאל, באיצטלא של קריאה לשלום, מציגים אותנו כאנשי מריבה.

אין לנו מריבה עם אף אחד, ואם כבר- אז אחרים רבים אתנו. במיוחד השמאל.


ניר ינובסקי קורא לפשרות, קורא לישיבה יחד עם מצעי דעות נוגדות, כדי שכל אחד יעשה צעד אחד קדימה ואחורה, כדי להמנע ממריבה.


אבל מה זה שלום? שלום, הוא במקרה, אחד משמותיו של הקדוש ברוך הוא. אסור לומר את המילה שלום בבית הכבוד. (בשרותים) המילה שלום היא מילה המסמלת את מציאותו יתברך. ומהו שלום - אם לא שלמות? ומהו שלום אם לא עשיה למען שביעות רצונו המלאה של רבונו של עולם?


ואותו בורא עולם העניק לנו את העיר חברון. חברון מלשון חיבור. חברון עיר הקדש, אותה עיר שקנה אברהם אבינו מעפרון החתי כמסופר בפרשת חיי שרה. קנין של אומה , קנין של אבי האומה, קנין שחותמו של ה טבוע בה.


הקב"ה זימן את אברהם אבינו למערת המכפלה, שם קבורים אדם וחווה, כי מערת המכפלה היא פתח גן עדן. יבואו בניו של ה ויוותרו על המתנה הזו? יוותרו על הזכות הזו? האם אנחנו בניו של עשו, שתמורת נזיד עדשים ויתר על הבכורה? האם אנחנו בניו של ישמעאל שגורש מאוהל אברהם, כי לא יירש בן האמה הזו עם בני עם יצחק?


ואנחנו הרי בני ישראל. אולי יש מציאות בהוויה שלנו, שאנחנו כבני יעקב , מחפשים את הפשרה הרגעית בגלות, ומכבדים את המציאות הגויית של עשו. בגלות. שם לא היתה לנו הרבה ברירה, היינו תחת שלטון זר.


האם אנו פה בארץ ישראל תחת שלטון זר? אני מקווה מאד שלא. ולמה נקרא שמנו ישראל? כי שרינו עם אנשים וא-לוהים ונוכל. אפילו עם צבאות ה יש לנו עניינים ואנו נוצחים. בגלל זה נקראת מדינת ישראל, ישראל, ולא יעקב. עם מיוחד, עם כוח מיוחד, איך נוותר על המהות הזו?


אתה ניר ינובסקי, והשמאל שאתה מיצג, קורא לוותר על המהות הישראלית. אתה , בעצם, כביכול מכריז, שאנחנו לא מדינת ישראל- אלא מדינת ישמעאל. אלה זורקים אבנים ופוגעים ורוצחים, ואותנו שמים מאחורי סורג ובריח.


ממשלה בישראל שפוגעת כך בזכויות הישראלים שבה, איננה יכולה לבוא בשם השלום. זו ממשלה שבאה בשם משהו אחר, שאינני רוצה לכנותו בשם. אבל היא רחוקה משלום. איך אמר דוד המלך , נעים זמירות ישראל? אני שלום וכי אדבר המה למלחמה. ( תהילים קכז)