גורם בליכוד: "נפצל את ימינה"

גורמים בליכוד אומרים כי נשקלת האפשרות להכניס את הרב פרץ והשר סמוטריץ' ללא בנט ושקד. סמוטריץ' בתגובה: "אנחנו לא מתפצלים, או שנלך ביחד לקואליציה או לאופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 09:51 טז באייר התשפ

גורם בליכוד: "נפצל את ימינה"
ראשי ימינה , צילום: ללא

לאן מועדות פניה של רשימת ימינה? על פי הדיווחים המתפרסמים הבוקר (א') גורמים בליכוד אומרים שנשקלת האפשרות לפצל את ימינה ולהציע לשר החינוך הרב פרץ ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להצטרף לממשלה, ללא בנט ושקד. "נתניהו מעוניין בפרץ בממשלה, ופרץ לא רוצה להיות באופוזיציה" אומר גורם בליכוד לגל"צ. לדבריו, שני האישים, פרץ וסמוטריץ', יוכלו לקבל שני תפקידים. ב'ימינה' אומרים כי המפלגה מאוחדת וטוענים כי המפלגה הולכת יחד גם לאופוזיציה וגם לקואליציה.

על רקע הדברים התייחס הבוקר (א') השר בצלאל סמוטריץ' מימינה, בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM למו"מ הקואליציוני: "אנחנו לא מתפצלים או שנלך ביחד לקואליציה או לאופוזיציה. כמו שזה נראה הבוקר מפלגת ימינה הולכת לאופוזיציה. רה"מ לא רוצה אותנו בקואליציה".

סמוטריץ' התייחס בטוויטר לדיווחים על כך שרעיון פיצול ימינה נשקל בליכוד: "מחכה להחלטה, המתח גומר אותי"

אמש (שבת), טענו בימינה כי הם סירבו להצעת הליכוד לקבל את תיקי החינוך, ירושלים סגן שר וראשות הוועדה לפניות הציבור בכנסת, "נתניהו בועט אותנו החוצה". כמו כן דווח כי בנט מסרב לחזור ספציפית למשרד החינוך ודורש תיק בכיר ממנו. 

גורם בליכוד הגיב לטענות אלו: "ימינה קיבלה הצעה סופר נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי: "שר החינוך, שר ירושלים והתיישבות עם אחריות על השירות הלאומי, סגן שר ובנוסף וועדות בכנסת. לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה. בעת הזאת, ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא להיכנס לממשלה תהיה חוסר אחריות כלפי המחנה הלאומי."

נזכיר, כי אם לא די בקשיים מבחוץ, הרי שבין ארבעת ראשי ימינה קיימת מחלוקות פנימיות בדבר חלוקת התיקים, אם בכלל תהיה כזו. בנט רוצה לשמש כשר מלא; כמו גם סמוטריץ', פרץ ושקד. כאשר מבחינתו של בנט, ששקד והשר סמוטריץ' יחלקו בינהם תיק אחד והשר פרץ יהיה יו"ר ועדה.