בקרוב בישראל: בדיקת קורונה יעילה פי שלושה

בימים הקרובים יכניס משרד הבריאות ערכה חדשה לזיהוי קורונה. הערכה החדשה, שכבר נמצאת בשימוש בארצות הברית, מהירה פי שלושה מהבדיקה העומדת לרשות המשרד היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 07:35 כ באדר התשפ

בקרוב בישראל: בדיקת קורונה יעילה פי שלושה
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בימים האחרונים נשמעת ביקורת רבה נוכח קצב הבדיקה האיטי לזיהוי נגיף הקורונה. ביום רביעי הקרוב קצב הבדיקות אמור להתגבר עם הגעתה לישראל של ערכת בדיקה מתקדמת לזיהוי הנגיף. הערכה מסוגלת להגדיל את כמות הבדיקות לפי שלושה, עד 4000 נבדקים ביום. כך פורסם בישראל היום.

הבדיקה קיבלה אישור בזק של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ממש בסוף השבוע האחרון, לאור מצב החירום בארה"ב. במשרד הבריאות בוחנים את האפשרות לשימוש בערכה כבר עם הגעתה לארץ. צריך להדגיש כי נכון לעכשיו, הערכה לא ניתנת לשימוש אישי או פרטי אלא רק בכפוף לאישור המשרד. 

יתרונה המשמעותי של הערכה נעוץ בכך שהיא יכולה לספק תוצאה על סמך מבחנה אחת בלבד. המשמעות היא שניתן יהיה להגדיל לפי שלושה את מספר הנבדקים היכולים לקבל תשובה בפרק זמן דומה של ערכות הבדיקה הקיימות כיום. יתרון גדול נוסף הוא שהערכה החדשה תואמת למכשור הקיים במעבדות בישראל ואין צורך לרכוש מכשור חדש. מחיר הבדיקה לאדם יעמוד על תשעה דולרים בלבד.