פסק דין: מחבל יפצה במיליון ש"ח על פיגוע דריסה

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי המחבל מוראד רג'בי יפצה במיליון ש"ח את נתנאל אלקיים, אותו דרס לפני שלוש שנים. "שמחים על הזכות לפעול כלכלית נגד המחבל"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/01/20 10:21 י בטבת התשפ

פסק דין: מחבל יפצה במיליון ש"ח על פיגוע דריסה
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק תשלום של מיליון ש"ח פיצוי על המחבל מוראד רג'בי שדרס את עתניאל אלקיים בירושלים לפני שלוש שנים. בנוסף יפצה המחבל את חברו של אלקיים בכ30,000 ₪, על תמיכתו באלקיים בעת הפציעה. כמו כן, ישלם המחבל את הוצאות המשפט על סך 134,000 ₪.

הפיצויים נפסקו לאחר שאלקיים הגיש באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו תביעה אזרחית נגררת נגד המחבל, והאחרון לא הגיש כתב הגנה כנדרש. בלייכר בתגובה ביקש פסק דין ללא הגנה, וקיבל את מבוקשו.

בבקשה כתב עו"ד בלייכר כי "התקיפה נעשתה בתכנון מוקדם ובשימוש בכמה אמצעים, על מנת לנסות להשיג תוצאה קטלנית אשר בפועל פצעה את התובע באורח בינוני וגרמה לו נכות ממשית, כל זה על רקע גזעני לאומני כנגד מותקפים בעלי חזות יהודית". כמו כן, תיאר כיצד חברו של אלקיים, התובע השני, "סעד וסייע לתובע באופן יום יומי במשך שלושה חודשים, בזמן שהתובע היה מרותק לכסא גלגלים ומוגבל בניידות ובפעולות שגרה רבות". 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על החלטה "אנו מברכים על פסק הדין אשר משית על המחבל פיצוי עונשי משמעותי. המלחמה במחבלים צריכה שתהא בכל המישורים ואנו שמחים על הזכות שבידנו לפעול במישור הכלכלי נגד המחבל. בכוונתנו לפעול בהמשך להפעלת עיקולים כנגד כספיו של המחבל בין כותלי הכלא ומחוצה לו".