תמיכה משמעותית נוספת ברב מאיר כהנא לרבנות הראשית: "יפיח רוח חדשה"

הרב אריה שטרן מביע תמיכה ברב מאיר כהנא לרבנות הראשית: "בחירה שלו תפיח רוח חדשה, נעימה וטובה וחזקה ויסודית". על מי שמנסה לעמוד בדרכו אמר הרב שטרן: "ראשי ישיבות הרבנים כולם יראי שמיים שאינם תלויים בכוחות פוליטיים הביאו את תמיכתם ברב מאיר כרב הראשי לישראל כמועמד מתאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/24 18:05 כח באב התשפד

תמיכה משמעותית נוספת ברב מאיר כהנא לרבנות הראשית: "יפיח רוח חדשה"
הרב מאיר כהנא, תמיכה משמעותית., צילום: חדשות כיפה

לקראת כנס הרבנים בתמיכה ברב מאיר כהנא לרב הראשי לישראל קורא הרב אריה שטרן רבה הראשי של ירושלים לשעבר לבחור בו. בסרטון שפרסם אומר הרב שטרן: "מתוך היכרות בגדלותו בתורה כתלמיד חכם מובהק, בעל ניסיון כדיין אבל גם תלמיד חכם בלימוד".

"איננו נציג של מגזר מסוים"

בסרטון התמיכה אומר הרב שטרן: "באתי בזה להביע את תמיכתי בבחירתו של הרב מאיר כהנא שליט"א כרב הראשי לישראל". הרב שטרן מציין שני נימוקים עיקריים לבחירה ואומר: "נימוק אחד מתוך היכרות בגדלותו בתורה כתלמיד חכם מובהק, גם בעל ניסיון כדיין אבל גם תלמיד חכם בלימוד -ובלמדנות בדברי תורה ובדבריו האלה מצוין חוץ מזה גם בדברים שבין אדם לחברו במידות ובתכונות נעימות".

הרב שטרן הוסיף ואומר כי הרב כהנא "משרה מסביבו אווירה טובה ובריאה וזה דבר מאוד מאוד חיובי להביא את הרבנות הראשית לישראל היום בפסים חדשים של ראייה חדשה ונעימה וטובה ומתאימה לכולם. הוא אדם שהוא איננו נציג של מגזר מסוים אלא לימוד עצמאית יצירתית, אדם בעל יכולת יצירתית ואישית טובה ונעימה ובהחלט אנחנו כולנו נשמח מאד לראות אותו ממלא את מקום הכיסא החשוב של הרב הראשי לישראל".

הרב אריה שטרן, לא מגיע לוועדה

הרב אריה שטרן, תומך ברב כהנא, צילום: ללא

"יביא דוגמה של הגינות"

הרב שטרן מוסיף ומתייחס לבחירת ועדת הרבנים ואומר: "ועדת הבחירות המוקדמת הזו שכנעה ברוב שהתקיים לתמוך ברב מאיר כהנא ומוכיח שהבחירה הזו מקובלת על הרבנים כולם באופן אישי ואיננה נתונה להשפעות של גורמים פוליטיים. התברר שרבנים רבים, ראשי ישיבות הרבנים כולם יראי שמיים שאינם תלויים בכוחות פוליטיים הביאו את תמיכתם ברב מאיר כרב הראשי לישראל כמועמד מתאים".

הרב שטרן הוסיף והתייחס למי שמנסים לבטל את החלטת הועדה ואמר: "ולא להגיד אחר כך שזה לא מוצא חן בעיני מישהו, אז לשנות את ההצבעה. אנחנו צריכים לדאוג שיהיה לנו את ההזדמנויות גם הנוספות לקיים בחירות כאלה לכהונות רבניות שונות וזה כדאי שזה יביא דוגמה של הגינות ושדבר
שעושים אותו גם עושים ומקיימים אותו ולא רק מציעים אותו ומסתכלים אחר כך אם זה כדאי או לא כדאי".

"בחירה שלו לרבנות הראשית לישראל תפיח רוח חדשה ונעימה וטובה"

הרב סיים את דבריו וקרא לכולם להתאחד סביב מועמדות הרב כהנא: "אם כן נתאחד כולנו היום או בימים האלה לקבל את הבחירה המתאימה של הרב מאיר כהנא שליט"א כרב הראשי לישראל בטוח אני שבחירה שלו לרבנות הראשית לישראל תפיח רוח חדשה ונעימה וטובה וחזקה ויסודית ואמיתית ברבנות הראשית לישראל שזקוקה לעירוי דם, אפשר לומר, פנימי וחיצוני אבל בדרך אמיתית ונאמנה, מאדם מוסמך וגדול בתורה זה הדבר שצריך שיהיה לנגד עינינו בבואנו לבחור את הרב הראשי לישראל בימים האלה".