יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע רשמית: החל ממחר שביתה כללית במשק

יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע רשמית על השבתת המשק החל ממחר בשעה 06:00, זאת לאחר שנפגש עם משפחות החטופים. נכון לשעה זו השביתה תכלול את המשק כולו אך ייתכנו התאמות בהמשך הערב. מטה משפחות החטופים: "ההחלטה הנכונה והמוסרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/24 16:52 כח באב התשפד | עודכן בתאריך 01/09/24 17:24

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע רשמית: החל ממחר שביתה כללית במשק
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע היום (א') לפני זמן קצר על השבתת המשק החל ממחר בשעה 06:00 כאות מחאה ובקריאה לשחרור החטופים. הודעתו של בר דוד נמסרה לאחר שנועד עם נציגי כמה ממשפחות החטופים. מטה משפחות החטופים בירך: "ההחלטה הנכונה והמוסרית להשבית מחר את המשק בישראל כאות הזדהות עם משפחות החטופים".

המשק והמדינה יעצרו מחר להפעלת לחץ על הקבינט

עוד הוסיפו מטעם מטה משפחות החטופים: "המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית מוכיחה שוב את מנהיגותה, בניגוד להנהגת המדינה, ומתייצבת לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית. המשק והמדינה יעצרו מחר להפעלת לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

במסגרת ההשבתה נתב"ג יחדול מפעילותו החל מהשעה 08:00. גם במסגרות החינוך הסתדרות המורים הודיעה כי גני הילדים יהיו סגורים ולא יקבלו תלמידים. מוסדות החינוך המיוחד ימשיכו ללמד כרגיל, אך בבתי הספר היסודיים והחטיבתיים יופסו הלימודים החל מהשעה 11:45.

אלפי מפגינים מחוץ לישיבת הקבינט בירושלים

במקביל להתכנסות הקבינט המדיני בטחוני, מתקיימת הפגנת ענק בירושלים מחוץ למשרד ראש הממשלה. בהפגנה נציגים ממשפחות החטופים ולצידם אלפי ישראלים נוספים שקוראים לממשלה לנוע לכיוון עסקת חטופים ולחזור מהחלטת הקבינט על ההצבעה בנוגע לציר פילדלפי. נוסף להסתדרות הערב שורת עסקים הודיעו על שביתה בהם מסעדות, תיאטראות ומקומות בילוי. גם כמה עיריות הודיעו של יספקו מחר שירותים בהן עיריית תל אביב יפו, הוד השרון, כפר סבא, הרצליה, רעננה וגבעתיים.

הפגנה לשחרור החטופים מחוץ לישיבת הקבינט |

הפגנה לשחרור החטופים מחוץ לישיבת הקבינט | צילום: אבישי מוהר

תגובות חלוקות במערכת הפוליטית: "מעשה חסר אחריות"

ח"כ נעמה לזימי הגיבה להודעתו של בר דוד וכתבה: "זאת המהות של עבודה מאורגנת, סולידריות וערבות הדדית". גם ח"כ מירב בן ארי תמכה וכתבה ברשת X: "כל הכבוד ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שאמר את מה שכולם יודעים". ח"כ דן אילוז הגיב לעומתן: "מדובר במעשה חסר אחריות שמסכן את המאבק שלנו נגד חמאס. בזמן שסינוואר חוגג את רצח החטופים, יו"ר ההסתדרות מספק לו הוכחה שהטרור משתלם".