מספר ימים לפני הטבח בעוטף: שב"כ - להקל על הרצועה כדי לשמר את השקט

ממסמכים חדשים שנחשפים עולה כי השב"כ כתב לראש הממשלה מספר ימים לפני ה-7 באוקטובר שיש "לחתור למתווה שיכלול דיבידנדים משמעותיים לרצועה כדי לשמר את השקט" | שב"כ: "מדובר בהדלפה מגמתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/24 21:54 כה באב התשפד

מספר ימים לפני הטבח בעוטף: שב"כ - להקל על הרצועה כדי לשמר את השקט
בית הרוס בבארי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

עשרה חודשים לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, נחשפו הערב (ה') מסמכים סודיים שנכתבו על ידי השב"כ ונשלחו לראש הממשלה זמן מועט לפני הטבח. המסמכים נכתבו בתחילת אוקטובר על רקע ההתפרעויות בגדר. מהמסמכים עולה כי חמאס מתנהל לפי: "קידום מטרות ארגון הטרור בלי להיקלע למערכה". כך דיווח היום הפרשן הפוליטי עמית סגל.

"יש לחתור למתווה שיכלול דיבידנדים משמעותיים לרצועה כדי לשמר את השקט"

עוד נכתב במסמך כי "חידוש ההבנות בין ישראל לחמאס של שקט ביטחוני תמורת הקלות יאפשר שימור של היציבות לזמן ממושך". במסמך נוסף נכתב: "פרק החיכוך האחרון הסתיים עבור חמאס באופן חיובי כי השיג הישגים כלכליים בלי להיגרר לעימות צבאי. יש לחתור למתווה שיכלול דיבידנדים משמעותיים לרצועה כדי לשמר את השקט".

ארכיון: התפרעויות על גדר רצועת עזה

ארכיון: התפרעויות על גדר רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

השב"כ אישר את הציטוטים, אך הוסיף: "מדובר בהדלפה מגמתית, שבחרה להשמיט את העובדה כי ההתייחסות להסדרה מול הרצועה הייתה לטובת קידום עסקת שבויים ונעדרים. כמו כן, הושמט מאותו משפט אמירה ברורה של ראש השב"כ לפיה 'יש לשמר מוכנות גבוהה למערכה מתוך חירום בזירה'. הדברים יוצגו במלואם בוועדת חקירה ממלכתית".

איתמר בן גביר: "אני קורא לראש הממשלה שוב להדיח אותו מתפקידו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לפרסום ומסר כי "המסמכים שנחשפו מוכיחים שחור על גבי לבן שראש השב"כ רונן בר בחר לפעול לשמר את 'השקט' מול חמאס. הוא היה שקוע בקונספציה המסוכנת, ולמרבה הצער עודו שקוע בקונספציה. המסמכים רק מחדדים מדוע אירועי 7 באוקטובר הם כישלון אישי שלו, שמוביל גם בימים אלו לעוד אסון בכך שהוא חותר לעסקה מופקרת. אני קורא לראש הממשלה שוב להדיח אותו מתפקידו".