ההצעה של עידן עמדי למירי רגב: אלו הנשים שיובילו את הטקס הממשלתי

הזמר שנפצע במהלך שירותו בעזה הציע לשרה רגב כי איריס חיים, מאיה אוחנה מורנו וגלית ולדמן יהיו אמונות על הפקת הטקס הממשלתי ובכך ינוטרל העוקץ הפוליטי | חבר הכנסת משה סעדה קרא לנתניהו לקבל את ההצעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 17:04 כד באב התשפד

ההצעה של עידן עמדי למירי רגב: אלו הנשים שיובילו את הטקס הממשלתי
עידן עמדי, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

אחרי פרסום ההצעה של חנוך דאום, מפרסם העיתונאי רן בוקר ב-ynet הצעה חדשה של עידן עמדי. הזמר שנפצע במהלך שירות המילואים שלו בעזה הציע כי נשים שכולות יובילו את הטקס במקום רגב ואף הציע שורת נואמים אפשריים.

איריס חיים, מאיה אוחנה מורנו וגלית ולדמן יהיו המפיקות

לפי ההצעה, איריס חיים, שבנה יותם נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס ונהרג בשוגג מירי צה"ל, מאיה אוחנה מורנו, אשתו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, וגלית ולדמן, אימו של רס"ן אריאל בן משה ז"ל, יהוו נציגות חיצוניות מטעם הממשלה ויהיו מפיקות הטקס, כך שהעוקץ הפוליטי ינוטרל. בגזרת הנואמים הוצעו מפקד הימ"מ שהשיא משואה בטקס עצמאות האחרון, החטופה ששוחררה מהשבי עמית סוסנה וראש חטיבת המבצעים, תא"ל ישראל שומר, תושב כפר עזה שנלחם ב-7 באוקטובר.

אחרי פרסום המתווה של עמדי, פרסם חבר הכנסת הסרוג משה סעדה קריאה לראש הממשלה לקבל אותו: "אני קורא לראש הממשלה - הודע עוד היום שהטקס ייערך במתכונת אותה הציע עמדי ובצורה מאחדת כפי שמגיע לאזרחי ישראל, והבא לסיום הוויכוח המיותר הזה, בשעה שעם ישראל קובר את מתיו וחיילנו עוד פועלים למגר את האויב ולהביא לשחרור חטופינו".

ההצעה של חנוך דאום

לעומת ההצעה של עמדי המבקשת להתאחד סביב טקס אחד, מנחה הטקס האלטרנטיבי - חנוך דאום - הציע לקיים את שני הטקסים אך לא במקביל. "הואיל והאירוע שלכם מוקלט, בואו נדאג שהשעות יהיו נפרדות, כך לא תהיה התנגשות וזה לא חלילה יהיה טקס מול טקס. המדינה כמדינה תציין את ה-7 באוקטובר באירוע המוקלט (באופן אישי גם אני אצפה בטקס הזה מתוך כבוד לממלכה), ולאחר מכן למשפחות ולישראלים יהיה ערב נוסף ומרגש בנוכחות קהל. ערב שבו עשרות אלפים ישבו יחד ויבכו וישירו ויזכרו ביחד. בעיני זה בהחלט יכול להתיישב ביחד".