סמ"ר עמית פרידמן מובא למנוחות: "החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה"

לוחם הנח"ל סמ"ר עמית פרידמן מובא למנוחות בשעה זו בבית העלמין הצבאי ביהוד | אביו, אסף, ספד: "רק לפני כמה ימים חגגנו בר מצווה ליובי, זכינו להיות איתך, לחגוג איתך, להרגיש את האהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 16:52 כד באב התשפד

סמ"ר עמית פרידמן מובא למנוחות: "החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה"
הלוויית עמית פרידמן ז"ל, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

מאות בני משפחה וחברים מלווים למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי ביהוד את לוחם הנח"ל סמ"ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, שנפל אתמול (ג') בקרב בדרום רצועת עזה. פרידמן הותיר אחריו שני הורים ושני אחים. אביו, אסף, הוא מנהל ועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

"תודה שזכינו בך. תודה על 19 שנים נפלאות שהענקת לנו"

האב אסף פרידמן: "איך בכלל נפרדים. זה עדיין לא נתפס ולא הגיוני. לפני רגע היינו יחד, עוד חייכת וצחקת איתנו. רק לפני כמה ימים חגגנו בר מצווה ליובי, זכינו להיות איתך, לחגוג איתך, להרגיש את האהבה. ילד יקר שלנו, מי שתמיד היה שם. כמה שכולם אהבו אותך ואת החיוך המיוחד שלך, אופטימיות בלתי נגמרת. לא משנה כמה היה קשה, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. הפעם אין לנו הסבר עמיתי. ידעת תמיד להסתדר וידעת בדיוק מה אתה רוצה. אף פעם לא התלוננת. החיים שלך אחרי הצבא היו מתוכננים היטב".

סמ"ר עמית פרידמן

סמ"ר עמית פרידמן צילום: דובר צה"ל

"כשנפרדתי ממך בשדה תימן, הדמעות התחילו לרדת, לא הצלחתי לעצור אותן", אמר האב בכאב. "אין לי באמת הסבר לדמעות האלה. כמה שנתגעגע אליך, תמיד צחקנו שבחתונה שלך אישתך תשיר לך את 'זכית בי' של דדי דדון. תודה שזכינו בך. תודה על 19 שנים נפלאות שהענקת לנו. תודה על כל רגע ועל כל זיכרון שיישאר איתנו לנצח".

האח רועי ספד בדמעות: "אחי הקטן, רק לפני שבוע עמדנו אחד ליד השני והקראנו ליובי ברכה לבר מצווה. היום אני עומד, אתה שוכב. אני מקריא ואתה שותק. אתה הגאווה שלי, מבטיח לך שננציח אותך בכל דרך אפשרית. החיוך הגדול שלך יהיה בכל פינה. כשנכנסת בפעם הראשונה לעזה, שיחקתי אותה חזק, אבל בשנייה הראשונה שניתקת את הטלפון התפרקתי כמו שמעולם לא התפרקתי. התפרקתי כי פחדתי שלא תחזור. אני אוהב אותך המון. תשמור עלינו מלמעלה".