שביתה בתיכונים: רן ארז מכריז - "לא פותח את שנת הלימודים"

יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, הכריז כי באחד בספטמבר ארגון המורים העל-יסודיים לא יפתח את שנת הלימודים: "אנחנו שובתים. אם נתניהו ייקרא לי לשולחן המשא ומתן אני אבוא, אבל לא סומכים על פוליטיקאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 15:26 כד באב התשפד

שביתה בתיכונים: רן ארז מכריז - "לא פותח את שנת הלימודים"
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע היום (ד') כי הלימודים יושבתו ב-1 בספטמבר. בריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב אמר כי ארז כי "ב-1 בספטמבר ארגון המורים העל-יסודיים לא פותח את שנת הלימודים, אנחנו שובתים. אם נתניהו ייקרא לי לשולחן המשא ומתן אני אבוא, אבל לא סומכים על פוליטיקאים".

"אם יתרחשו דברים אנחנו נתחשב בהם, אבל לא נמשוך את ההורים. כרגע אין שום הבדל. הם צריכים להביא לנו הצעה שנוכל לקבל אותה", אמר ארז בראיון. "אין שום מועד כרגע לישיבה נוספת, הם מושכים את הזמן, הממשלה לא מעוניינת לשלם והם רוצים בשביתה. אנחנו עובדים ותורמים את המקסימום שאפשר ויותר מזה. מי שצריך לקחת בחשבון את צורכי המדינה, הממשלה מנסה לנצל את המלחמה וליצור מערכת חינוך טובה רק לאלה שיש כסף".

קיש: ההתעקשות, במיוחד בשעה זו, אינה משרתת את טובת הכלל

נזכיר כי מוקדם יותר היום פרסם שר החינוך יואב קיש מכתב בו התריע בפני מה שמסתמן כהתקדמות לקראת השבתת מערכת החינוך על ידי ארגון המורים. לאורך המכתב פירט קיש את השיפור בתנאים שכבר הובטח למורים, אך ציין כי בשל משבר במשא ומתן "אנו לצערי מתקדמים להשבתת המערכת על ידי הארגון".

במכתב הסביר קיש כי הסעיף אליו מתנגדים הארגון והעומד בראשו, רן ארז, הוא סעיף החוזים האישיים. "הסעיף לא יפגע במורים, לא יפגע בעבודה המאורגנת ויעזור לתת מענים ייחודיים בהיקף מוגבל לטובת שיפור מערכת החינוך", כתב קיש. לאחר מכן הוסיף: "מדובר בפרקטיקה מקובלת שתשמר יציבות והוגנות בתנאי העבודה". את מכתבו סיים שר החינוך בפנייה למורים: "התעקשות על סעיפים שאינם מהותיים, במיוחד בשעה זו, אינה משרתת את טובת הכלל ואת ערכי החינוך עליהם אנו שואפים לשמור".