באמצע החופשה המשפחתית - ברית ילדה את התינוק בצימר בגולן

במהלך חופשה משפחתית, לראשונה מיילדת כוננית מפרויקט "פותחות ציר" בשיתוף מד"א יילדה יולדת בחדרה בצימר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 14:45 כד באב התשפד

באמצע החופשה המשפחתית - ברית ילדה את התינוק בצימר בגולן
ברית עם צוות מד"א ונחמה פלטיאל | , צילום: דוברות מד"א

במהלך חופשה משפחתית, שנערכה בסוף השבוע, נסעו ברית (33) ומשפחתה מצפת לצימר בחיספין שבדרום רמת הגולן. לפנות בוקר של יום חמישי, ברית, בהריונה הרביעי והמתקדם, קמה מצירים תכופים ומיד היא ובעלה התקשרו למוקד החירום 101 של מד"א.

הלידה התקדמה במהירות - והתינוק נולד בצימר

הראשונה שהגיעה לחדרה של ברית בצימר הייתה נחמה פלטיאל, מיילדת מתנדבת כוננית שהוזנקה על ידי מוקד מד"א במסגרת הפרויקט "פותחות ציר – מיילדות למען יולדות" בשיתוף עם מד"א שהוקם תחילה בצפון הארץ עקב המצב הביטחוני. לאחר שבדקה אותה, נחמה הבינה שהלידה כבר בתחילתה והכי בטוח עבור ברית והתינוק שבבטנה הוא לקבל את הלידה בצימר. דקות אחדות לאחר מכן, הצטרף אליה צוות אמבולנס של מד"א. נחמה וצוות האמבולנס קיבלו את הלידה של ברית ובמזל טוב לאוויר העולם הגיח תינוק קטן, בריא וחמוד. לאחר מספר דקות ברית ובנה התינוק פונו לבית החולים כשהם במצב בריאותי טוב וכעבור מספר ימים הם שבו לביתם שמחים ומאושרים וקיימו את טקס ברית המילה המסורתי.

ברית והילוד |

ברית והילוד | צילום: פרטי

ברית: "כשהתעוררתי מהצירים התלבטתי אם לנסוע לבית החולים פוריה או להתקשר למד"א, כי לא הרגשתי כמה זה קרוב. ההחלטה להתקשר למד"א הייתה נכונה, לא הייתי מספיקה להגיע לבית החולים עד הלידה. תודה רבה למוקד החירום של מד"א שהיה סבלני, הנחה אותנו והרגיע בטלפון וכמובן למיילדת נחמה פלטיאל וצוות מד"א שטיפלו בי בצורה הכי טובה שאפשר. לא יכולתי לבקש לידה יותר טובה".

מיילדת כוננית במד"א, נחמה פלטיאל: "אני מיילדת בית בשש וחצי שנים האחרונות. אין סיפוק גדול מלהיות שם בשביל יולדת שמביאה חיים לעולם ויש לזה ערך מוסף כשמדובר בתקופת חירום. הפרויקט של מד"א בשיתוף ארגון המיילדות בישראל הוא מדהים וחשוב במיוחד בתקופה כזאת שהמצב הביטחוני רעוע".

פותחות ציר - מיילדות למען יולדות

פרויקט "פותחות ציר" של ארגון המיילדות בישראל הוקם לפני כחודש והתחיל בצפון הארץ בעקבות המצב הביטחוני מתוך צורך אזרחי למענה מיטבי בחירום. הפרויקט, שנתמך כלכלית על ידי JFNA הפדרציות של יהודי צפון אמריקה, מספק מענה וליווי מקצועי לנשים מצפון הארץ עוד משלב ההיריון ונותן פתרון בטוח לתרחיש לידה בשגרה ובחירום במקרה של "אי בודד" בזכות חיבור בין המיילדות ומד"א. כל המיילדות צויידו בציוד מלא לקבלת לידה בטוחה על ידי מד"א וארגון המיילדות. לפרויקט שותפים גם המועצות האזוריות של הגולן, הגליל העליון והגליל המערבי, לטובת טיפול מיטבי בנשות הצפון. לפרטים נוספים ורישום לפרויקט, חפשו באתר 'ארגון המיילדות בישראל'.