איקאה מזעזעת את השוק: משיקה אתר "יד 2" למכירת מוצרי החברה

איקאה השיקה פלטפורמה חדשה בשם "Ikea Preowned" למכירת וקניית רהיטים משומשים של המותג, במטרה לקדם קיימות ולהתחרות בשוק היד השנייה. האם בקרוב גם אנחנו נוכל להנות מהשירות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 10:23 כד באב התשפד

איקאה מזעזעת את השוק: משיקה אתר "יד 2" למכירת מוצרי החברה
איקאה פתח תקווה?, צילום: shutterstock

איקאה, ענקית הרהיטים השוודית, הכריזה על השקת פלטפורמה חדשה למכירת וקניית רהיטים משומשים בשם "Ikea Preowned". הפלטפורמה החדשה, שהחלה את דרכה כפיילוט בערים מדריד ואוסלו, מאפשרת ללקוחות למכור את רהיטי איקאה שלהם ישירות ללקוחות אחרים, עם מטרה לשמור על הסביבה ולעודד שימוש חוזר במוצרים.

הפלטפורמה החדשה משתלבת במאמצים הרחבים של איקאה להפוך לעסק מעגלי עד שנת 2030, שבו כל מוצרי החברה יהיו ניתנים לשימוש חוזר, שיפוץ או מחזור. על פי דברי החברה, איקאה שואפת למנוע בזבוז ולהאריך את חיי המוצרים שלה, ובכך לשמור על משאבי הטבע ולהפחית את כמויות הפסולת המועברות להטמנה.

המטרה להתחרות ב Ebay

בפלטפורמה החדשה יוכלו המוכרים להעלות תמונות של המוצרים, לקבוע את המחיר ולהזין את פרטי המוצר. מערכת הבינה המלאכותית של איקאה תספק את המידות המדויקות של הפריט ותשלב תמונות שיווקיות מתוך מאגר הנתונים של החברה. הקונים יוכלו לאסוף את הרהיטים ישירות מהמוכרים ולשלם להם ישירות, או לבחור באפשרות של תשלום באמצעות שובר איקאה

סניף איקאה, בקרוב באשדוד

האם נראה את השירות גם בישראל?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדברי טולגה אונצ'ו, מנהל תפעול הקמעונאות של קבוצת אינגקה, המפעילה את חנויות איקאה, הפלטפורמה החדשה צפויה להתחרות בפלטפורמות יד שנייה מוכרות כמו אי-ביי ופייסבוק מרקטפלייס, שבהן כבר נמכרים לא מעט רהיטים של איקאה. עם השקת הפלטפורמה החדשה, איקאה שואפת לשפר את חוויית המשתמש ולפשט את תהליך המכירה והקנייה.

המטרה: סגירת חנויות וחיזוק הנוחות באינטרנט

Ikea Preowned מהווה נדבך חשוב באסטרטגיה הדיגיטלית של איקאה להפוך לאתר המוביל בתחום הריהוט לבית. בשנים האחרונות, החברה סגרה חנויות גדולות בפרברי הערים והתמקדה בפיתוח חנויות קטנות יותר במרכזי הערים לצד חיזוק הנוכחות שלה באינטרנט. הפלטפורמה החדשה גם מתרחבת על פני התכנית הקיימת של איקאה לקניית רהיטים משומשים ישירות מלקוחות ולמכור אותם בחנויות כרהיטים משופצים במחיר מופחת.

הפלטפורמה עדיין בשלבי ניסוי, ובאיקאה מעריכים את השפעותיה הכלכליות והפידבקים מהמשתמשים לפני שתתקבל החלטה על הרחבתה לערים נוספות ברחבי העולם.