יש שריפה? הכבאים יגיעו באיחור בגלל ההנחיה החדשה

בניסיון להתמודד עם גל הפריצות לכבאיות, החליט ניצב הכבאות לפרוק את הציוד מכלי הרכב בשעות הלילה - דבר שמעכב משמעותית את זמן התגובה של לוחמי האש לקריאות מצוקה: במקום 60 שניות עד ליציאה - שלוש או ארבע דקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 08:17 כד באב התשפד

יש שריפה? הכבאים יגיעו באיחור בגלל ההנחיה החדשה
לוחמי אש. ארכיון, צילום: David Cohen,Flash90

הפיתרון של נציב הכבאות רב-טפסר אייל כספי לבעיית הגניבות והפריצות לכבאיות מעוררת סערה בשורות לוחמי האש. הנציב החליט שעל מנת להלחם בגל הגניבות, על הלוחמים להוציא את הציוד מכלי הרכב ולאחסנו בתוך התחנות בין השעות 7 בערב ל-7 בבוקר. כך על פי דיווח בכאן רשת ב'.

הכבאים יעמיסו ציוד - ואזרחים במצוקה יאלצו להמתין

הבעיה? ההנחיה החדשה מעכבת משמעותית את זמן התגובה של צוות הכיבוי, ומכפילה אותו פי שלושה או ארבעה. במקום זמן תגובה של 60 שניות - לוחמי האש, שצריכים להעמיס את כל הציוד מחדש, יכולים לצאת לדרך רק תוך שלוש או ארבע דקות. במייל שנשלח ללוחמי האש כתב הניצב: "אם זה יפגע במענה מבצעי של 60 שניות, שמפקד המשמרת ידווח למרכז השליטה שיש עיכוב כי מחזירים ציוד לכבאית".

"ההנחיה הזו מסכנת חיים. הצלת חיי אדם זה עניין של שניות" מחה בכיר בכבאות בשיחה עם כאן. "ובמקום למצוא מגוון פתרונות לאירועי גניבה, כמו שמירה, מעגלי אבטחה ועוד, הכל חוץ מלפגוע במענה המבצעי שלנו, הנציב בחר בפיתרון הגרוע והמסוכן ביותר".