ראיון סערת הסניף ברעננה: "האשמים הם הפועל המזרחי והבית היהודי. נפגין מול בתים פרטיים"

אחרי שהסניף נסגר ומצלמות אבטחה הוצבו, מזכ"ל בני עקיבא מסמן אשמים ומכריז על יציאה למאבק ציבורי: "כדי לסגור חובות עבר הם מוכנים למכור מבנה שיש בו סניף של בני עקיבא ובית כנסת בלי לעדכן. לא יכול להיות שאנשים שמתהדרים בערכים של עם, תורה וארץ לא רואים את זה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/08/24 14:15 כג באב התשפד

סערת הסניף ברעננה: "האשמים הם הפועל המזרחי והבית היהודי. נפגין מול בתים פרטיים"
יגאל קליין, מזכ"ל בני עקיבא, צילום: מתניה אופיר

המאבק על סניף בני עקיבא רעננה: אמש (ב') בשעת לילה ננעל סניף בני עקיבא ברעננה ובמקום הוצבו מצלמות אבטחה. נעילת הסניף מגיעה על רקע מאבק בין התנועה לבין מפלגת הבית היהודי והפועל המזרחי על השליטה במבנה. בשיחה הבוקר (ג') עם "חדשות כיפה" אומר מזכ"ל בני עקיבא, יגאל קליין, כי המאבק הציבורי רק בתחילתו וכי הם מתכוונים להפגין מול ביתם של המעורבים במכירה.

קליין: "יש שמות לאנשים שעשו את המעשה הזו והם אחראים עליו"

"תוך כדי ערב סיום סמינריון קומונריות קיבלנו מידע ותמונות על מעשה בריוני של נעילת הסניף והצמדת מצלמות אבטחה", אומר קליין. "הם נעלו את הסניף עם הציוד שבפנים, עם ספרי התורה ועם פינת ההנצחה לנופלי הסניף. בלתי נתפס. הכי כואב לנו זה שהאשמים באירוע הם הפועל המזרחי ומפלגת הבית היהודי שכדי לסגור חובות עבר הם מוכנים למכור מבנה שיש בו סניף של בני עקיבא ובית כנסת בלי לעדכן".

הסניף שננעל

הסניף שננעל

קליין אומר כי בתנועה מתואמים עם ההורים והבוגרים של הסניף וכי הם יעשו כל שביכולתם כדי למנוע את הסגירה. "לסגור את סניף רעננה זו לא אופציה. יש שמות לאנשים שעשו את המעשה הזו והם אחראים עליו, זה לא משהו שהעולם הדתי-לאומי יכול לספוג בכזו קלות ואנחנו זועקים את הזעקה".

"לא יכול להיות שאנשים שמתהדרים בערכים של עם, תורה וארץ לא רואים את זה"

מה מתכננים?

"נפגין מול האחראים למכירה: אנשי הפועל המזרחי ואנשי המנגנון במפלגת הבית היהודי. גם הפגנות, גם פעילויות ברחובה של עיר. לא יכול להיות שבגלל עסקנות מפלגתית קטנה וחשבון כלכלי לוקחים לנו סניף ולא נותנים לנו לפעול. אם הסניף סגור נצטרך ללכת למקומות שבהם נמצאים האנשים שעושים את המעשים האלה ומוכרים לנו את הבית. המאבק הציבורי רק בתחילתו".

המקומות שבהם נמצאים האנשים אלה הבתים הפרטיים שלהם?

"גם. אנחנו בוחנים את הפרטים. אנחנו יודעים שמזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, מעורב מאוד בעניין הזה ואיתו גם מי שחתומה על הבית היהודי, חגית משה".

אבי סולימן, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי

אבי סולימן, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי צילום: יוסי זליגר

חגית משה

חגית משה צילום: יעל צור

הולכים למאבק אישי.

"כדי שנוכל להמשיך במעשה החינוכי. נדל"ן לא מעניין אותנו. לא יכול להיות שאנשים שמתהדרים בערכים של עם, תורה וארץ לא רואים את זה שחניכים וחניכות צריכים מקום לגדול".