תקיפות צה"ל בלבנון נמשכות: בינת ג'בל במוקד ההפצצות

יותר מיממה לאחר מתקפת המנע של צה"ל וחיל האוויר בדרום לבנון, נמשכות התקיפות האוויריות של צה"ל על תשתיות של חיזבאללה, בהם גם מבנים בעיירה בינת ג'בל | לאחר הביקורת הרבה, הרמטכ"ל בהכרזה רשמית: "רוב המטרות שהשמדנו אתמול היו מכוונות לצפון הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/24 22:31 כב באב התשפד | עודכן בתאריך 26/08/24 23:24

תקיפות צה"ל בלבנון נמשכות: בינת ג'בל במוקד ההפצצות
מטוס חיל האוויר תוקף בלבנון, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

כבר קרוב לשתי יממות מאז מתקפת המנע של חיל האוויר בה לקחו כחלק כ-100 מטוסים, צה"ל ממשיך לתקוף בדרום לבנון ומשמיד היום (ב') תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה. במוקד ההפצצות גם העיירה בינת ג'בל, אל חיאם ומיס אל ג'בל. בנוסף לתקיפות ביקר אמש הגנרל צ'ארלס בראון, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב בפיקוד הצפון כחלק משיתוף הפעולה של ישראל עם האמריקאים.

מסר לאיראן וחיזבאללה: בראון השתתף בפורום חשיבה אסטרטגי

בהמשך ביקורו, השתתף הגנרל בראון בפורום חשיבה אסטרטגי בהובלת השר גלנט והרמטכ"ל. בפגישה, דנו המשתתפים בצומת האסטרטגי בו ניצבת ישראל לפירוק החמאס והשבת החטופים ברצועת עזה, ובשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון עבור השבת התושבים לביתם במצב משופר לאחר הרחקת כוחות חיזבאללה מדרום לבנון.

הגנרל בראון והרמטכ"ל הרצי הלוי

הגנרל בראון והרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

בצפון זועמים: שלושה ראשי רשויות הפסיקו כל התקשרות עם הממשלה

כזכור, למרות מתקפת המנע הנרחבת הרוחות בקרב תושבי הצפון אינן רגועות. אמש כזכור, ראשי הרשויות משה דוידוביץ', דוד אזולאי וגיורא זלץ יצאו בהודעה משותפת לפיה: "תופסק התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול בצפון. פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון".

מחאה של מטה נלחמים על הצפון לאחר מתקפת המנע נגד חיזבאללה

מחאה של מטה נלחמים על הצפון לאחר מתקפת המנע נגד חיזבאללה | צילום: מטה נלחמים על הצפון

גם בקרב התושבים התסכול ניכר. זמן קצר לאחר המתקפה ופרסום הידיעה כי חיזבאללה תכנן לתקוף במרכז אמר מתן דוידיאן נציג קהילת המפונים בשלומי וממובילי מטה "נלחמים על הצפון": "דין קריית שמונה כדין תל אביב. מדינת ישראל יצאה למתקפת מנע על תושבי המרכז בזמן ש-10 חודשים תושבי הצפון חיים תחת אש, רחוקים מביתם ומשפחתם".

הרמטכ"ל מדגיש: "רוב המטרות שהשמדנו אתמול היו מכוונות לצפון הארץ"

כחלק מהתייחסותו לביקור הגנרל בראון התייחס הרמטכ"ל הלוי במרומז לטענות על הפקרת הצפון לעומת תל אביב ואמר: "אתמול בפעולה ייזומה מקדימה, מנענו מחיזבאללה ניסיון נוסף לפגוע באזרחי מדינת ישראל - בצפון ובמרכז. רובן המוחלט של המטרות שהשמדנו אתמול היו מכוונות לצפון הארץ". בסיום דבריו הוסיף הרמטכ"ל: "לחיזבאללה יש עוד יכולות והמלאכה עדיין לא הושלמה".