אירחו את צבי סוכות בפודקאסט וגנזו את הפרק: "הוא יצא הרבה יותר טוב משציפינו"

בפודקאסט "הרדיקל" אירחו את חבר הכנסת מהציונות הדתית אך בחרו לגנוז את הפרק. במקומו הם הקליטו "פרק על הפרק עם צבי סוכות" והביאו במשורה מדבריו | סוכות: "ברדיקל פעלו בדיוק כפי שנהגו גדולי הליברלים בכל הדורות - אפשר לשמוע דעות אחרות רק בהדרכה צמודה ואחראית"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/08/24 11:25 כב באב התשפד

אירחו את צבי סוכות בפודקאסט וגנזו את הפרק: "הוא יצא הרבה יותר טוב משציפינו"
מתוך הפרק הגנוז של רדיקל עם צבי סוכות, צילום: צילום מסך, רדיקל

צנזורת הפודקאסטים: הוצאת הספרים התל-אביבית "רדיקל" הוקמה בשנים האחרונות עם יומרות גדולות. "אנחנו מתרגמים, מפרסמים ומפיצים ספרים משני תודעה", הם מעידים על עצמם. לאחרונה השיקו בהוצאה פודקאסט בשם "הרדיקל", בו מארח ד"ר ג'רמי פוגל, מגיש פודקאסטים והוגה דעות, אורחים שונים בעיקר מצד שמאל של המפה הפוליטית.

עד כה יצאו 12 פרקים בפודקאסט, בין היתר עם אהוד ברק, יאיר גולן וגם הרב יובל שרלו. הפרק ה-11 היה אמור להיות פרק עם צבי סוכות, אלא שברדיקל החליטו שלא לשדר את הפרק המוקלט עם חבר הכנסת מהציונות הדתית. בפודקאסט החליטו להקליט פרק חלופי שזכה לשם "הפרק על הפרק עם צבי סוכות" בו הם מביאים במשורה מדבריו של סוכות, מנתחים אותם ומסבירים את התנגדותם אליו ולדבריו. לפרק מצטרף איתמר ויצמן, מייסד רדיקל, וניתנה לו כותרת המשנה "האם כדאי לתת במה לאורחים כמו ח"כ צבי סוכות".

מגיש הפודקאסט: "ניסינו לעשות הנגשה של דעות מסוכנות ובעייתיות באופן אחראי"

בתחילת הפרק מסביר פוגל את השתלשלות הפרטים: "המחשבה הייתה להביא גם רעיונות מהצד היריב של המפה הפוליטית והרעיונית ולנסות לאתגר אותם באופנים שהם לא מאותגרים בזירות אחרות. הזמנו את צבי סוכות. ברמה הבין-אישית הוא אחלה בחורצ'יק, נחמד, נעים הליכות וסימפטי. הוא התכחש לזה שהוא מאמין במשיח כאירוע חיצוני והתכחש לזה שהוא רוצה לבנות בית מקדש. הוא יצא הרבה יותר טוב משציפינו".

צפו בפרק "הפרק על הפרק עם צבי סוכות":

"אנחנו לא רוצים לתת עוד מקום לאותם אנשים שגם ככה מקבלים מספיק מקום", הסביר עוד פוגל. "יחד עם זאת חשבנו שיש כמה דברים בשיחה הזו שאפשר לדבר עליהם וחשבנו על פורמט של פרק על הפרק עם צבי סוכות. להבדיל אלפי הבדלות, אם אתה מציג לקורא המחקרי את 'הספר האדום' של מאו, או להבדיל עוד יותר את 'המאבק שלי', מיין קמפף של אדולף, אז אתה עושה את זה בצורה אחראית. וזה מה שניסינו לעשות, הנגשה של דעות מסוכנות ובעייתיות באופן אחראי".

צבי סוכות: ברדיקל פעלו בדיוק כפי שנהגו גדולי הליברלים בכל הדורות - אפשר לשמוע דעות אחרות רק בהדרכה צמודה צמודה ואחראית

הבוקר (ב') הגיב סוכות למקרה החריג וכתב בחשבון ה-X שלו: "דבר כזה עוד לא קרה לי. פודקאסט 'הרדיקל' אירח אותי. את הפרק הקלטנו בתל אביב והייתה שיחה טובה. אבל הם בחרו לא לשדר את הפרק. יודעים למה? בין שלל הנימוקים: 'סוכות יצא טוב משציפינו', 'עשה לנו בית ספר', 'הופתענו שהוא בן אדם', 'הוא יודו-נאצי', 'ציפינו לדמון והגיע אחלה גבר, דיבר לעניין'. ברדיקל פעלו בדיוק כפי שנהגו גדולי הליברלים בכל הדורות - אפשר לשמוע דעות אחרות רק בהדרכה צמודה צמודה ואחראית".

נזכיר כי לפני כשנה וחצי, בעת קידומה של הרפורמה המשפטית, בחר הפודקאסטר רן לוי מרשת "עושים היסטוריה" למחוק פרק שהעלה עם ראש הממשלה נתניהו. "החוקים שנתניהו יוזם עומדים להפוך את ישראל לדיקטטורה - ובכך הפך נתניהו ללא-לגיטימי, בעיני ובעיני רבים בציבור החילוני", הסביר את הצעד בשיחה עם "חדשות כיפה".