100 מטוסים, 40 מרחבים, אלפי מטרות: התיעוד הדרמטי מלבנון - ומבור הפיקוד

סמוך לשעה חמש בבוקר החלה ישראל במתקפת מנע נגד חיזבאללה וכמאה מטוסי חיל האוויר השמידו אלפי מטרות בדרום לבנון. צה"ל מפרסם את תיעוד גל התקיפות הנרחב ואת ניהול המערכה מהבור בפיקוד הצפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/24 09:56 כא באב התשפד

100 מטוסים, 40 מרחבים, אלפי מטרות: התיעוד הדרמטי מלבנון - ומבור הפיקוד
אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין בבור, הלילה, צילום: דובר צה"ל

כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, תקפו לפנות בוקר (א') והשמידו אלפי קני שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה שמוקמו והוטמנו במרחב דרום לבנון. רובם כוונו לעבר הצפון וחלקם לעבר מרכז הארץ. כמו כן, הותקפו למעלה מ 40 מרחבי שיגור.

צה"ל השמיד משגרים שכוונו לירות ב-05:00

על פי דיווח בניו יורק טיימס, במתקפת המנע של צה"ל הושמדו משגרים של חיזבאללה שכוונו לירות במקביל לתל אביב בשעה 05:00. על פי הדיווח כל המשגרים הושמדו. בינתיים הוציא ארגון הטרור הודעה בה ציין את רשימת הבסיסים בגליל ובגולן שהיוו מטרות למתקפה והוסיף: "השלב הראשון הושלם בהצלחה מלאה. מספר הרקטות ששוגרו עד כה עלה על 320 לעבר עמדות האויב".

דובר צה"ל: "בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות"

דובר צה"ל דניאל הגרי פנה לציבור ואמר: "בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות "מצילות חיים" של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מה הם האזורים בהם יש לשהות בסמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן. תעקבו אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף. עם קבלת התרעה עליכם להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן במידה ותדרשו להישאר שם משך זמן ארוך יותר".