3 מיליארד שקלים: הצעד של משרד האוצר לאור התארכות המלחמה

הממשלה תאשר מחר לחוקק תוספת תקציבית של כ-3 מיליארד שקלים למימון המשך הפינויים, הרחבת תכנית המילואימניקים ויישום מסקנות הוועדה הציבורית לנפגעי שבעה באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/24 22:54 כ באב התשפד

3 מיליארד שקלים: הצעד של משרד האוצר לאור התארכות המלחמה
מפוני בארי במלון בים המלח, אוקטובר 2023, צילום: Yossi Zamir,Flash90

הממשלה צפויה לאשר מחר (א') את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לחקיקת תוספת תקציבית למימון המשך השהיה של תושבי הצפון במלונות, הפינוי העצמי, תשלום חלף אבטלה ומענקי חזרה לעבודה למפונים. כל זאת בשווי של 2.7 מיליארד שקלים. התוכנית שתובא לאישור הממשלה תסדיר את מימון האמור עד סוף השנה הקלנדרית, ותכלול החזר הפלאט הזמני שבוצע מתקציב משרדי הממשלה והסכמי השכר לצורך מימון תכנית הפינוי בחודשים יולי ואוגוסט בהתאם להתחייבות שניתנה לשרים בעת אישור ההחלטה.

מילואימניקים |

מילואימניקים |, צילום: David Cohen,Flash90

הרחבת תוכנית המילואימניקים

בנוסף, ההחלטה תכלול מימון בשווי 200 מיליון שקלים להרחבת תכנית המילואימניקים של שר האוצר, נוסף על 9 המיליארד שכבר תוקצבו במסגרת התכנית. כמו כן, תכלול ההחלטה שיריון המקור התקציבי הדרוש בשנת 2024 למימוש הממשלה מסקנות הוועדה הציבורית לנפגעי השביעי באוקטובר בראשותו של פרופ' אביעד הכהן שהקים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ועל פי התכנון כעת, עתידות לעלות לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון שלאחר מכן. המסקנות כוללות מענקים וסיוע לאזרחים שנפגעו בשביעי באוקטובר מעבר למענה הקבוע כיום בחוק. שווי יישום מסקנות הוועדה עומד על סך 250 מיליון שקלים ב-2024 ו-750 מיליון שקלים נוספים ב-2025.

סמוטריץ': "זו חובתה של מדינה לאזרחיה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ההחלטה שתובא לאישור הממשלה היא המשך ישיר של המדיניות הזו, שמוכיחה את עצמה. יחד עם גורמי המקצוע ולאחר גיבוש תכנית סדורה, אנו מביאים לאישור הממשלה החלטה שתספק את המימון הדרוש לתכנית הפינויים עבור אלו שאינם יכולים לשוב לביתם כרגע, לתכנית המילואימניקים עבור מי שכבר עשרה חודשים רצים בשליחותנו שוב ושוב לשדה הקרב להגן על הבית, ועבור יישום מסקנות הוועדה שהקמתי עבור אזרחים שנפגעו ב 7 לאוקטובר ונפלו בין הכיסאות ולא קיבלו מענה מספק עד כה. אנחנו לא רק יכולים לנהוג במדיניות זו, אנחנו מחויבים לנהוג כך. זו חובתה של מדינה לאזרחיה וזה קו הביצורים הכלכלי שמאפשר להישען עליו בעת הצורך".