נועה ארגמני חושפת: כך שרדתי את השבי

נועה ארגמני טסה לכינוס מיוחד של דיפלומטים ממדינות ה-G7 ביפן. במהלך הכינוס סיפרה להם על השבי הקשה, על הפליאה מכך שהצליחה לשרוד, ועל הגעגוע והחשש לבן זוגה אבינתן - שעדיין בשבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 09:30 יח באב התשפד

נועה ארגמני חושפת: כך שרדתי את השבי
נועה ארגמני |, צילום: Dudu Greenspan,Flash90

חודשיים עברו מאז שוחררה נועה ארגמני, יחד עם שלושה חטופים נוספים, משבי חמאס. בימים אלה היא נמצאת בכינוס עם דיפלומטים ממדינות ה-G7 בטוקיו, להם סיפרה על תנאי השבי הקשים ועל תרגילי המחשבה שעזרו לה לשרוד אותו.

"פשוט לא האמנתי שאני עדיין שורדת"

"כל לילה הייתי נרדמת וחושבת, זה עלול להיות הלילה האחרון בחיי," סיפר נועה לדיפלומטים. "מזון ומים היו גם מאוד נדירים, ועד לרגע שחולצתי פשוט לא האמנתי שאני עדיין שורדת". אז איך היא באמת הצליחה לשמור על שפיות עמוק בתוך השבי? נועה סיפרה לדיפלומטים כי ערכה לעצמה תרגילי מחשבה, והתמקדה בזיכרונות שמחים. למשל "צלילה, כל מה שאהבתי לעשות בזמני הפנוי קודם, זה באמת עזר לי להשתחרר, לדעת שאם היום אני בסדר, אני לא צריכה לדאוג לעתיד".

החבר שלי עדיין בעזה

עם זאת, היא לא שכחה להזכיר בפניהם את מי שעדיין מוחזק בשבי. "אבינתן, החבר שלי, עדיין שם, ואנחנו צריכים להחזיר אותם לפני שיהיה מאוחר מדי". היא סיפרה שאינה מאמינה כי אבינתן יודע שחולצה: "אני רק רוצה להגיד לו שישמור על עצמו, ואני מחכה לו בבית ועושה כמיטב יכולתי להחזיר אותו הביתה למשפחתו. וגם אליי".

אבינתן אור

אבינתן אור, צילום: באדיבות המשפחה