דיווח: זו הסיבה שסינוואר מונע עסקת חטופים | מה חיזבאללה עלול לעשות?

לאחר הודעת ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי כי המגעים לעסקת חטופים קרסו, דווח כי חמאס לא מחזיר תשובות לאמריקאים כבר ארבעה ימים. בנוסף, האמריקאים סוברים כי התנהלות חמאס מגיעה לאור התקווה כי תיפתח מלחמה אזורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 08:40 יח באב התשפד

דיווח: זו הסיבה שסינוואר מונע עסקת חטופים | מה חיזבאללה עלול לעשות?
יחיא סינוואר | , צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

לאחר הודעת ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי כי המגעים לעסקת חטופים קרסו, הבוקר (ה') דווח כי חמאס שותק ולא מחזיר תשובות לאמריקאים בנוגע לשאלות בסיסיות כבר ארבעה ימים. בנוסף פורסם כי האמריקאים סוברים שסינוואר מעוניין בעסקה, אך הוא מונע זאת לעת עתה לאור התקווה כי תיפתח מלחמה אזורית. כך פורסם היום בעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט".

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

דחיית ההצעה מגיעה לאור התקווה שהסכסוך ידרדר למלחמה אזורית

לטענת האמריקאים, התנהלות חמאס המונעת עסקה כנראה מגיעה מתוך התקווה שאיראן או חיזבאללה יתקפו את ישראל שתיאלץ להגיב בחומרה וכך הסכסוך המקומי יהפוך למלחמה אזורית. כמו כן, מהדיווח עולה כי נסראללה יתקוף את ישראל אך לא יפציץ את גוש דן לאור הרצון שהמצב לא ידרדר למלחמה אזורית כוללת.

איראן חזרה בה מהרצון לתקוף את ישראל - לאור מפגן הכוח האמריקאי

בנוסף נכתב בדיווח כי האמריקאים טוענים שאיראן חזרה בה מכוונותיה לתקוף את ישראל לאור מפגן הכוח של ארצות הברית באזור המזרח התיכון. אך, האמריקאים חוששים כי האיראנים מעודדים את חיזבאללה לתקוף.