בגלל שימוש באלות: מ"מ המפכ"ל זימן את מ"מ מפקד מחוז ירושלים לבירור

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד זימן את מפקד מחוז ירושלים לבירור לאחר ששוטרים תועדו מכים באלות מפגינים חרדים שמחו נגד גיוס חרדים לצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 19:34 יז באב התשפד

בגלל שימוש באלות: מ"מ המפכ"ל זימן את מ"מ מפקד מחוז ירושלים לבירור
מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, Leib Abrams/Flash90

ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד זימן את ממלא מקום מפקד מחוז ירושלים תת ניצב אמיר ארזני לבירור ובחינה בעקבות אירועי המחאה שמתקיימים בירושלים על רקע הגיוס והסרטונים בהם לכאורה נראים שוטרים משתמשים באלימות כלפי המוחים ומשתמשים באלות נגד מפגינים חרדים.

מוקדם יותר, התגודדו סמוך ללשכת הגיוס בירושלים עשרות מפגינים חרדים מהפלג הירושלמי והעדה החרדית, שהגיעו למחות על שליחת זימונים לצו ראשון לבחורים חרדים. בשלב מסוים, החלו עשרות מתפרעים להפר סדר תוך חסימת הרחובות הסמוכים, פריצה של גידור המשטרה ועימותים עם כוחות המשטרה ומג"ב שכללו גידופים כמו "נאצים" ו"שיקצה".

צה"ל למשרתים בלשכת הגיוס: הימנעו מלהגיע לבסיס

צה"ל הורה לחיילים וחיילות בלשכת הגיוס בירושלים להימנע היום מהגעה לבסיס, מחשש לפגיעות מצד המפגינים החרדים שצרים על לשכת הגיוס. הדבר מהווה עדות לעוצמת החשש מהקבוצות הקיצוניות החרדיות. לפי דיווח של העיתונאי יואלי ברים.

המשך ההפגנות מתחילת החודש

נזכיר כי לפני כשבועיים התרחשו הפגנות דומות מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר, אז עשרות מפגינים, בעיקר מהפלג הירושלמי, הגיעו לאזור וגרמו להפרות סדר. ההפגנה הוגדרה על ידי המשטרה כבלתי חוקית ובמקום התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים,במסגרתם נעצרו 3 מפירי סדר על ידי המשטרה.