משרד הבריאות מזהיר מפני הדבש הזה: התגלו חומרים כימיים המשפיעים על המיניות

משרד הבריאות מזהיר מפני מרכישה ומצריכה של דבש Epimedyumlu Macun מחברת Themra וממרח BITKISEL KARISIMLI MACUN Q7 GOLD המכילים חומר המיועד לטיפול בבעיות אין אונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 17:56 יז באב התשפד

משרד הבריאות מזהיר מפני הדבש הזה: התגלו חומרים כימיים המשפיעים על המיניות
דבש, צילום: Luis Yunis,Shutterstock

משרד הבריאות מזהיר את הציבור משימוש וצריכה של מוצרי מזון המבוססים על דבש, זאת בעקבות פעילות שנעשתה לאחרונה על ידי מפקחי שירות המזון שבמשרד הבריאות במחוז צפון. בפעילות זו נתפסו מוצרי מזון של דבש Epimedyumlu Macun מחברת Themra וממרח BITKISEL KARISIMLI MACUN Q7 GOLD. המוצרים אינם מאושרים על ידי משרד הבריאות.

המוצר הבעייתי

המוצר הבעייתי צילום: משרד הבריאות

המוצרים מכילים את החומר הפעיל בתרופת ויאגרה

מבדיקת מעבדה שהתבצעה עולה כי המוצרים מכילים את החומר הפעיל בתרופת ויאגרה (sildenafil) הניתנת לבעיות של אין אונות ומותרת לרכישה רק בבית מרקחת על ידי רוקח מוסמך ולאחר קבלת מרשם רופא. שימוש בתכשירים לאין אונות שאינם מאושרים על ידי משרד הבריאות ומכילים את החומר התרופתי האמור הובילו בעבר לאשפוזים.

צריכה של ויאגרה מזויפת עלולה לחשוף את המטופל למינונים גבוהים

במשרד הבריאות ציינו כי צריכה של ויאגרה מזויפת, או ללא פיקוח רפואי, עלולות לחשוף את המטופל למינונים גבוהים ולא ידועים, התוויות נגד עם תרופות אחרות ותופעות לוואי מסכנות חיים, ובהן לעלייה של לחץ הדם, לפגיעה בראייה פגיעה במערכת הלב ולהוביל לבעיות בקצב הלב.

המוצר הבעייתי

המוצר הבעייתי צילום: משרד הבריאות

עוד הוסיפו במשרד הבריאות: "על הציבור להיזהר מפני שימוש במוצרים מזויפים העלולים לפגוע בבריאות הציבור, וקורא לציבור לרכוש תרופות רק במקומות המאושרים לכך כדוגמת בתי מרקחת, רשתות הפארם ובאישור רופא, ולהימנע מקניית תרופות דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט לא מוכרים".