"דיצה אור כבר קיבלה את העונש שלה": מתקפה על אם החטוף שהציעה עסקה לסינוואר

אמו של החטוף המוחזק בעזה כמעט שנה פנתה לסינוואר ובציניות בלתי רגילה הציעה עסקת חטופים מפוקפקת. המגישים והנוכחים מיהרו לגנות את הדברים, וברשתות תקפו בחוסר רחמים את האם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 10:03 יז באב התשפד

"דיצה אור כבר קיבלה את העונש שלה": מתקפה על אם החטוף שהציעה עסקה לסינוואר
דיצה אור , צילום: מטה משפחות החטופים

מתקפה חסרת תקדים: מאז הראיון השנוי במחלוקת של דיצה אור בקשת 12, אמו של החטוף אבינתן סופגת מתקפה חסרת רחמים ברשתות החברתיות, כאשר רבים מזדעזעים מהצעתה הצינית לעסקת חטופים עם סינוואר: 109 חטופים תמורם בניהם של הרצי הלוי, רונן בר, ניצן אלון, יואב גלנט והפצ"רית יפעת תומר ירושלמי. נציין כי בחודש מרץ האחרון אמר אלי אלבג, אביה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, כי הוא מאחל לסמוטריץ' שיחטפו לו את הילדים: "אני לא מתבייש להגיד את זה. אם שר בממשלה יכול להיות אטום לב, להגיד משפט כזה, אז אני אגיד גם את המשפטים שלי - שיחטפו לו את הילדים, ואחרי זה ידבר. כרגע אין לו זכות דיבור אז שיסתום את הפה".

מתקפה על דיצה אור

חברת הכנסת מירב בן ארי מיהרה לפרסם את הסתייגותה, וציינה כי "את ההנהגה המדינית שהביאה עלינו את הטבח היא לא סופרת, אבל היא לא אשמה, יש כתובת אחת להסתה נגד ההנהגה הצבאית וזה ראה"מ. נורא ואיום, לאן הגענו, אין לי מילה אחרת". הסופרת מגי אוצרי צייצה: "לידיעת העיתונאים יאיר שרקי ואברי גלעד: אפשר גם לקטוע מרואיינת. הטכנולוגיה קיימת". יש לציין כי השניים מיהרו לאחר מכן לפרסם גינוי לדברים, אולם הקפידו לאפשר לאור לסיים את דבריה. עיתונאית הארץ ענת קם השתמשה בניסוח מקומם במיוחד כאשר כתבה כי: "דיצה אור כבר קיבלה את העונש שלה. אין מה להתייחס יותר לדבריה כמו כן, תכניות הבוקר - רסקין אני מסתכלת עליך - אין צורך לתת לה *עוד* זמן מסך כדי 'להסביר' את דבריה ובכך לחזור עליהם. שתשב בבית ותתאבל על בנה בשקט".

בקשת התנערו, ושכחו ממערכון דומה של ארץ נהדרת

לאחר השידור, בקשת התנערו מדבריה: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה". טוב להיזכר כי בחודש מאי האחרון פורסם סרטון סאטירה של ארץ נהדרת תחת הכותרת: "אם הילדים שלהם היו נחטפים, כשיאיר נתניהו הגיע לידי חמאס"'. שם נראה כי ילדיהם של סמוטריץ' ונתניהו משוחררים במהירות שיא מהשבי בזכום ייחוסם המשפחתי.

המערכון המלא של ארץ נהדרת