אם החטוף שגופתו בידי חמאס: לא מוכנים להציל שלושה אנשים ולוותר על תשעים

טלי גואילי, אימו של רן גואילי, שנפל בהגנה על עלומים וגופתו מוחזקת בידי חמאס נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו: "הוא הסתכל לנו בעיניים ואמר לנו שמפילדלפי לא יוצאים"

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 20/08/24 16:25 טז באב התשפד

אם החטוף שגופתו בידי חמאס: לא מוכנים להציל שלושה אנשים ולוותר על תשעים
רן גואילי, צילום: דוברות המשטרה

ברקע המבצע המוצלח שהסתיים הבוקר (ג') בשחרור שש גופות חטופים, טלי גואילי, אמו של רן, לוחם יס"מ שנפל בשביעי באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה, שוחחה עם "חדשות כיפה" לאחר שנפגשה עם ראש הממשלה נתניהו, והביעה התנגדות לעסקה שתשחרר רק חלק מהחטופים.

טלי גואילי, הראשונה מימין

טלי גואילי, הראשונה מימין צילום: דוברות פורום תקווה

"הוא הסתכל לנו בעיניים ואמר לנו שמפילדלפי לא יוצאים"

התבשרנו על שחרור גופותיהם של שישה חטופים שהיו מוחזקים בעזה. איך התחושות הבוקר הזה?

"התחושות קודם כל קשות, כי בסופו של דבר אלו חטופים שהגיעו חיים ונרצחו בשבי. מצד שני, אנחנו רואים שהצבא שלנו עושה כל מה שהוא יכול כדי לחלץ את כולם. זה מעודד. עבור המשפחות שכבר ידעו שיקיריהן אינם בחיים זו סגירת מעגל".

מה ההתרשמות שלך מהשיחה עם ראש הממשלה?

"הבנו בפגישה הזו שראש הממשלה מחויב לעסקה, ועושה כל מה שהוא יכול לעשות כדי שהיא תצא לפועל. מי שלא מחויב ומי שלא רוצה לעשות את העסקה, זה חמאס. הייתה ההתרשמות טובה. הוא הסתכל לנו בעיניים ואמר לנו שמפילדלפי לא יוצאים, אם הפעימה הראשונה תתקיים. הוא בעצם דיבר אל הפחדים שלנו, שאם יוותרו על מנופי הלחץ, אנחנו נשאיר את היקירים שלנו, בעזה. הוא הבטיח לנו שהוא לא יוותר על פילדלפי".

"אנחנו לא מוכנים להציל שלושה אנשים ולוותר על תשעים"

טוענים שאתם לא רוצים עסקה ושוויתרתם

"אנחנו רוצים מאוד עסקה, לא אתמול, היום, לא מחר, היום. אבל אנחנו רוצים עסקה שתכלול את כל החטופים, לא רק חלק. יותר מזה, אנחנו לא יודעים מה זה 'שחרור האסירים ההומניטריים', אנחנו לא ממש מבינים מה הפעימה הראשונה בעסקה כוללת. שלישית, חמאס הוא שמסרב לעסקה, כי הוא רוצה את פילדלפי, לחזור לצפון ולחזור לשלוט. מה שאומר שתהיה אולי פעימה ראשונה בלבד, אבל אחר כך אנחנו פשוט נישאר בלי היקירים שלנו, זה הכול. אנחנו לא מוכנים להציל שלושה אנשים ולוותר על תשעים".

יש משפחות שטוענות שהסיכוי של החטופים למות הולך וגדל

"זה דבר שאמרנו אותו כבר מהיום הראשון, חד משמעית הם צודקים. אבל כרגע, כרגע הכדור נמצא אצל חמאס. כנראה שחמאס לא מספיק מורתע ועדיין מרגיש שהוא חזק ויכול מאוד להיות שהוא רוצה, להפיל עלינו את איראן וחיזבאללה, ורק אחר כך הוא יאות אולי לשבת איתנו ולדבר. אבל כרגע, העסקה שהוצעה, היא על השולחן, והם לא מסכימים לה. לא רק שהם לא מסכימים לה, הם אפילו לא שלחו מישהו למשא ומתן. אז מה?".