בג"צ החליט: צביקה מור לא יורשה לדבר בדיון על השבת גופת המחבל לקבורה

צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור לא יורשה להשתתף מחר בדיון בבג"צ על החזרת גופת המחבל וליד דקא שנפטר בכלא הישראלי לפני כמה חודשים | בדיון מחר ידברו בני משפחת תמם שקרובם, משה תמם ז"ל נרצח על ידי דקא

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 15:41 טז באב התשפד

בג"צ החליט: צביקה מור לא יורשה לדבר בדיון על השבת גופת המחבל לקבורה
צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, צילום: פורום תקווה

צביקה מור לא יוכל לדבר בדיון על החזרת גופת המחבל ואליד דקא. במסגרת הדיון בבג"צ מחר (ד') על מסירת גופת המחבל למשפחתו לקבורה, הודיעו שופטי בג"צ כי צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, לא יוכל להצטרף כצד נגד העתירה של ארגון עדאללה לשחרור גופתו של דקא. מי שכן הורשו להצטרף הם בני משפחת תמם שקרובם, החייל משה תמם ז"ל נרצח על ידי דקא לפני כ-30 שנים.

הורשע בחטיפת ורצח החייל ונפטר בכלא מסרטן

המחבל וליד דקא הורשע בחטיפת ורצח החייל משה תמם בעודו שבוי ונידון למאסר עולם. דקה מת ממחלת הסרטן בשנתו ה-37 בכלא, לפני מספר חודשים. לאחר מותו הודיע השר בן גביר שהגופה תוחזק לצרכי מיקוח מול החמאס ובעקבות כך הוגשה העתירה לבג"ץ. אמש הגישו משפחת תמם באמצעות עו"ד יהודה פואה יו"ר ארגון בצלמו, דרישה להצטרף כצד להליך ולהתנגד להעברת הגופה וגם צביקה מור הגישה בקשה דומה. מור סורב, אך אימו ואחיו של משה תמם ז"ל יהיו שותפים בדיון.

משפחתו של משה תמם ז"ל מחוץ לבית הכלא

משפחתו של משה תמם ז"ל מחוץ לבית הכלא, ארכיון | צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

תגובת בצלמו: "עצם הדיון של בג"צ בעניין הינו מקומם"

בתגובה לדחיית הבקשה הגיבו בארגון בצלמו: "עצם הדיון של בג"ץ בעניין הינו מקומם אולם האפשרות בה משפחת המחבל תדבר בדיון ואילו אב החטוף לא יוכל לדבר למרות שמדובר בחיי בנו הינה מקוממת". בארגון הוסיפו פנייה לציבור להגיע לדיון: "קוראים לציבור הרחב להגיע מחר לדיון לחזק ולחבק את בני משפחת תמם ואת צביקה מור שיגיע לדיון אך יהיה מנוע מלדבר".

בג"צ

בג"צ | צילום: צילום מסך

ההספד המקומם למחבל שעורר סערה

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון התחוללה סערה זמן קצר לאחר שד"ר ענת מטר, מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ספדה למחבל וליד דקא זמן קצר לאחר מותו מסרטן: "היה שלום, חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי. הלב אתכן, סנאא ומילאד. עם אסעד וכל המשפחה. ועם העם הפלסטיני כולו, שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".