אב החטוף לאחר הפגישה עם רה"מ: "נתניהו לא מאמין שתהיה פה עסקה"

צביקה מור, אביו של איתן שחטוף בעזה, סיפר כי הוא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו וזה סיפר לו כי הוא לא מאמין שתהיה עסקה. "הוא גם מחכה לראות האם חיזבאללה ואיראן נכנסות ללחימה בעצימות גבוהה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 14:53 טז באב התשפד | עודכן בתאריך 20/08/24 15:26

אב החטוף לאחר הפגישה עם רה"מ: "נתניהו לא מאמין שתהיה פה עסקה"
נתניהו בפגישה עם פורום הגבורה ופורום תקווה, צילום: מעיין טואף, לע״מ

על רקע המגעים לעסקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג׳) עם נציגי פורום "הגבורה" ונציגי פורום "תקווה", במשרדו שבירושלים. בפגישה הבטיח נתניהו שלא תהיה כניעה לפני השגת הניצחון המוחלט: "הדבר הראשון - לחסל את החמאס ולהשיג ניצחון. הדבר השני - אנחנו במקביל עושים מאמץ להחזיר את החטופים, בתנאים שיאפשרו את מקסום מספר החטופים המשוחררים בשלב הראשון של העסקה. אני אומר את זה בצורה ברורה - זה יעד שאני הצבתי. אבל הדבר הנוסף הוא לשמר את הנכסים הביטחוניים האסטרטגיים שלנו מול לחצים גדולים מבית ומן החוץ, ואנחנו עומדים בזה".

צביקה מור: "נתניהו הוסיף שהוא גם מחכה לראות האם חיזבאללה ואיראן נכנסות ללחימה בעצימות גבוהה"

צביקה מור, שבנו איתן חטוף בעזה סיפר ל‎מתי טוכפלד: "נפגשנו עם ראש הממשלה הורים מ'פורום תקווה' ו'פורום גבורה' והשמענו את החששות שלנו מהעסקה המדוברת. שוחחנו על איך העסקה הזו מחזירה לנו את כל החטופים, על איך העסקה הזו שומרת על מטרות המלחמה ושומרת על ביטחונה של מדינת ישראל".

"קיבלנו תשובות", סיפר מור, "וממה שנראה לי ראש הממשלה לא מאמין שתהיה פה עסקה. אנחנו גם רואים שהחמאס מסרב ומסרב ובינתיים הולכים בדרך הטובה של להכות את החמאס עד שהוא ייכנע. נתניהו הוסיף שהוא גם מחכה לראות האם חיזבאללה ואיראן נכנסות ללחימה בעצימות גבוהה" עוד הוסיף: "ראש הממשלה הבהיר לנו באופן חד משמעי כי ישראל לעולם לא תוותר על השליטה בפילדלפי".

מזכיר המדינה האמריקאי: "יש דחיפות להגיע לקו הסיום"

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן סיכם אמש (ב') ביקור בישראל. במהלך היממה האחרונה המזכיר נפגש עם מספר אישי ציבור ישראליים ובהם ראש הממשלה, שר הביטחון ועוד. הפגישות נערכו במטרה להביא לעסקת חטופים. בשעות הערב הוא העביר הצהרה עיתונאית ובה הודיע כי נתניהו קיבל את הצעת המתווכות לעסקת חטופים.

עוד הוא הוסיף כי על הפרק נמצאות סוגיות מורכבות אך יש לקבל החלטות קשות לאור כך שהוא חושב: "שיש תחושת דחיפות כאן, ובאזור כולו, להגיע לקו הסיום ולהגיע לשם בהקדם האפשרי". לבסוף אמר: "לעולם לא נוותר. כל יום שחולף, יותר חטופים עלולים למות ואירועים יכולים לקרות ולסבך את העניינים".