ביידן היכה על השולחן בלהט: "יש לסיים כבר את המלחמה הזאת"

במסגרת הוועידה הדמוקרטית שמתקיימת בימים אלה, הנשיא המכהן של ארה"ב נשא נאום פרידה ובו קרא לסיים את המלחמה ברצועת עזה, ולשחרר את החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 07:52 טז באב התשפד

ביידן היכה על השולחן בלהט: "יש לסיים כבר את המלחמה הזאת"
ביידן, צילום: ArChe1993,Shutterstock

ועידת המפלגה הדמוקרטית, שתעמוד בעיקרה במועמדת החדשה לנשיאות קמלה האריס, אירחה אמש (ב') את הנשיא המכהן ג'ו ביידן שנשא נאום פרידה מול מאות התומכים, מול רבבות מפגינים אנטי-ישראליים מחוץ לבניין. "חייבים לסיים את המלחמה עכשיו", קרא ביידן בנאומו והכה על השולחן בלהט, "נמשיך לפעול לשחרור החטופים, עובדים מסביב לשעון". את פרישתו הסביר בכך שהוא "אוהב את העבודה אך את המדינה יותר".

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן סיכם אמש (ב') ביקור בישראל. במהלך היממה האחרונה המזכיר נפגש עם מספר אישי ציבור ישראליים ובהם ראש הממשלה, שר הביטחון ועוד. הפגישות נערכו במטרה להביא לעסקת חטופים. בשעות הערב הוא העביר הצהרה עיתונאית ובה הודיע כי נתניהו קיבל את הצעת המתווכות לעסקת חטופים.

מזכיר המדינה האמריקאי: "יש דחיפות להגיע לקו הסיום"

עוד הוא הוסיף כי על הפרק נמצאות סוגיות מורכבות אך יש לקבל החלטות קשות לאור כך שהוא חושב: "שיש תחושת דחיפות כאן, ובאזור כולו, להגיע לקו הסיום ולהגיע לשם בהקדם האפשרי". לבסוף אמר: "לעולם לא נוותר. כל יום שחולף, יותר חטופים עלולים למות ואירועים יכולים לקרות ולסבך את העניינים".

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ