אזעקות לפנות בוקר בגליל העליון - חיל האוויר תקף משגרים לשיגור מיידי בלבנון

לפנות בוקר נשמעו אזעקות בדוב"ב ובברעם | חיל האוויר תקף בלבנון מספר יעדים, וכן חיסל את חסין עלי חסין - מחבל בכיר ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה | הצפון בוער

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 07:16 טז באב התשפד

אזעקות לפנות בוקר בגליל העליון - חיל האוויר תקף משגרים לשיגור מיידי בלבנון
רגעים לפני התקיפה, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

ההמתנה בישראל לתגובה האיראנית - ופעילות חיל האוויר: אמש (ב'), מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני משגרים של חיזבאללה במרחבים אל מנצורי וא-טייבה שבדרום לבנון. המשגרים שהותקפו היו מוכנים לשיגור מיידי לשטח הארץ. בלילה נשמעו אזעקות במרחב דוב"ב, ובשעות הבוקר המוקדמות גם בברעם, לא דווח על נפגעים בנפש.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב דיר קאנון שבדרום לבנון וחיסל את חסין עלי חסין, מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים במרחב יארין של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, כוח צה"ל מאוגדה 91 זיהה מוקדם יותר היום חוליית מחבלים פועלת במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב א-טייבה שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים.

רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל

רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל צילום: דובר צה"ל

אמש צה"ל התיר לפרסום את שמו של רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל שנפל בגבול הצפון מפגיעת הכטב"ם במרחב יערה. הכטב"ם נורה כחלק ממתקפה משולבת של רקטות וכטב"מים לעבר יישובים בגליל המערבי הבוקר. בנוסף, באירוע בו נפל רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל נפצע באורח קשה קצין לוחם בעוצבת ברעם.