תושב רמת גן קיבל 12,000 דולר מסוכן איראני: והואשם בריגול

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד תושב רמת גן בן 30 שביצע משימות שונות עבור סוכן איראני. הנאם תלה ברחבי המדינה כרזות המעודדות לבצע הפיכה צבאית תמורת 12,000 דולר במטבעות קריפטו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/24 15:18 טו באב התשפד

תושב רמת גן קיבל 12,000 דולר מסוכן איראני: והואשם בריגול
הוגש כתב אישום, צילום: Atstock Productions,Shutterstock

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט כתב אישום כנגד עדן דבס, תושב רמת גן בן 30, בגין מגע עם סוכן חוץ איראני, עבורו ביצע משימות שונות, בעבור תשלום אשר הועבר אליו במטבעות קריפטו. בין היתר הדפיס ותלה כרזות המעודדות הפיכה צבאית, וסייע לקדם קבוצת טלגרם שמטרתה גיוס אזרחים ישראלים נוספים.

הנאשם ביצע משימות שונות עבור הסוכן האיראני תמורת תשלום גבוה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז מרכז, בארבעת החודשים האחרונים, יוני עד אוגוסט 2024, עמד דבס בקשר עם ישות הפועלת מטעם גורמי המודיעין באיראן, אשר יצרה עימו קשר באמצעות רשת טלגרם. הסוכן הציג עצמו כאיראני והציע לנאשם לבצע עבורו משימות שונות, תמורת תשלום גבוה, כשאת חלקן ביצע הנאשם, חרף הבנתו כי הסוכן פועל מטעם מדינת אויב. במהלך תקופת הקשר ביניהם, הורה הסוכן מספר פעמים לנאשם לדאוג כי שיחותיהם יישמרו בסוד ולפעול בחשאיות על מנת שלא יתגלה ולא ייתפס.

בין היתר הדפיס ותלה הנאשם, לבקשת הסוכן, כרזות ברחבי המדינה, המעודדות לבצע הפיכה צבאית, וכן סייע לקדם קבוצת טלגרם בשם "צבא העם" שמטרתה יצירת קשר עם תושבים נוספים מישראל לצורך גיוסם, לצלם תמונות, לבצע שליחויות של חבילות ועוד. בחלק המקרים תיעד דבס את המעשים עבור הסוכן כ"הוכחה" לביצועם על ידו לטובת קבלת התשלום. כמו כן הורה הסוכן לנאשם לרכוש טלפון מבצעי וכרטיס סים ייעודי, לרכוש פאה, כפפות וכובע וכן, בשלב מסוים, למחוק את כלל ההתכתבויות ביניהם.

קיבל 12,000 דולר במטבעות קריפטו

דבס דאג לשמר את הקשר עם הסוכן תקופה ארוכה, תוך היענות למספר בקשות מטעם הסוכן, ואף הציע מיוזמתו לסייע לו במעשיו, תוך שהוא מקבל ממנו תשלומים שונים מעת לעת ומנהל עימו מו"מ על גובה הסכום שיקבל עבור כלל משימה. בסך הכל קיבל הנאשם לידיו סך של 12,000 דולר במטבעות קריפטו.

בגין האמור מואשם דבס במגע עם סוכן חוץ והחזקת סמים מסוגים שונים שלא לשימוש עצמי, ובהם, MDMA, קוקאין ועוד. במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות נגד דבס גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בה נטען: "המשיב ניהל קשר עם גורם מודיעיני ממדינת אויב, ובמסגרת קשר זה סייע לה במלחמתה נגד מדינת ישראל, בין היתר בכך שתיעד, עבור הסוכן, כרזות בעלות אופי מסית ומפלג כשהן תלויות במרחב הציבורי הישראלי, ואף בכך שסייע בקידום קבוצת טלגרם ייעודית שהופעלה כפלטפורמה לגיוס סוכנים נוספים. מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח העובדה שמעשיו בוצעו בעיצומה של מלחמה, על כל המשתמע מכך".