במשטרה כמעט בטוחים: "מדובר בפיגוע ב-99%"

במערכת הביטחון גובר החשד כי ההרוג בפיצוץ בתל אביב הוא מחבל שנשא על גבו מטען נפץ | מפקד מחוז תל אביב: "הכיוון לפיגוע רלוונטי מאוד" | דובר המשטרה: "הערכה היא כרגע שלא מדובר באזרח ישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/24 08:08 טו באב התשפד

במשטרה כמעט בטוחים: "מדובר בפיגוע ב-99%"
זירת הפיצוץ, צילום: Yehoshua Yosef,Flash90

בשב"כ ובמשטרה ממשיכים גם הבוקר (ב') לחקור את אירוע הפיצוץ העוצמתי אמש בתל אביב שבו נהרג גבר כבן חמישים ואדם נוסף נפצע באורח בינוני. האירוע התרחש סמוך לשעה 20:00 כאשר ההרוג התפוצץ עם המטען שנשא על גבו ברחוב הלח"י בתל אביב ופצע גבר בן 33 שנפגע מרסיסים . הפצוע פונה לבית החולים איכילוב בעיר עם חבלות בגפיים ובחזה.

דובר המשטרה: "מדובר בפיגוע ב-99%"

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי אמר הבוקר בריאיון לכאן ב': "בדקות הראשונות הערכנו שמדובר באירוע פלילי אבל ככל שהזמן חלף, הלכה והתגברה הערכה שמדובר באירוע פח"ע. יש מספר דברים שעדיין אי אפשר לדבר עליהם בציבור".

עוד ציין דובר המשטרה: "למדנו מניתוח של מצלמות האבטחה והמטען שמדובר בפיגוע ב-99%. קרה פה נס גדול, אם אותו מטעם היה מתפוצץ במקום הומה אדם, היינו מתעוררים היום לבוקר קשה מאוד מהמציאות בה אנחנו נמצאים". לוי הוסיף כי: "הערכה היא כרגע שלא מדובר באזרח ישראלי, אבל אנחנו לא יודעים מי זה בוודאות. נמנע פה אסון גדול, מדובר בחקירה מורכבת מאוד".

"כיוון הפיגוע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה"

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, אמר בזירת האירוע: "בשעה 8 בערב התקבלו עשרות שיחות למוקד ששמעו פיצוץ עז ונראים חלקי גופה שמפוזרים ברחוב הלח"י. הכוחות הבחינו בגופה מרוטשת וסימנים של פיצוץ שהיו על הקיר. יש לנו קושי לזהות את הגופה. אנחנו יודעים שזה לא אזרח תמים אלא זה שנשא על עצמו את המטען. האם מדובר באירוע פלילי או פיגוע - מוקדם להגיד".

עוד הוסיף עמר: "לא מצאנו איבר שמאפשר לעשות זיהוי ודאי, אך ננסה דרך מעבדה לקבל תשובות מהירות. הפרט הזה של זהות האדם הוא קריטי כדי לקבוע אם זה פיגוע או אירוע פלילי. כיוון הפיגוע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש בקורקינט ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר. זה יכול להיות פחע ויכול להיות פלילי, כיוון הפחע הוא כיוון רציני".