נורווגיה מודיעה: "בשל החלטת ממשלת נתניהו סוגרים את השגרירות ברמאללה"

משרד החוץ הנורווגי מודיע כי בשל החלטת ממשלת נתניהו שלא לאשר עוד מעמד דיפלומטי לנציגיה ברשות הפלסטינית, המשרדים ברמאללה נסגרים. ההודעה מגיעה זמן קצר לאחר שהכריז השר כ"ץ על המהלך המדובר מול נורווגיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/24 12:43 יד באב התשפד

נורווגיה מודיעה: "בשל החלטת ממשלת נתניהו סוגרים את השגרירות ברמאללה"
הפרלמנט בנורווגיה, צילום: Thomas Hegge,Shutterstock

"אנו רואים בהחלטת ממשלת נתניהו כקיצונית ובלתי סבירה", כך נפתחה הצהרת משרד החוץ הנורווגי בה הודיע על סגירת הנציגות של המשרד ברשות הפלסטינית ברמאללה. ההצהרה פורסמה בסוף השבוע (ו') והיא מגיעה בעקבות החלטת הממשלה שלא לאשר עוד את פעילותם של הנציגים הדיפלומטיים של נורווגיה ברשות הפלסטינית. שר החוץ הנורווגי אספן בארת אידה הגיב: "ההחלטה פוגעת בפלסטינים, בכל מי שתומך בפתרון שתי המדינות ובזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית".

טוענים לתמיכה בינלאומית נרחבת

בהודעת משרד החוץ הנורווגי צוטט שר החוץ אומר כי: "נורווגיה זכתה לתמיכה מצד מספר מדינות מפתח במהלך השבוע האחרון". בין המדינות שנטען כי תמכו בנורווגיה נגד המהלך של ישראל היו ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה, צרפת וגרמניה. לצד הביקורת על ישראל ועל המהלך, בחרו הנורווגים לסיים במסר מפויס לכאורה: "נורווגיה חברה של ישראל ושל העם הישראלי. גינינו בחריפות את מתקפת הטרור של חמאס בשבעה באוקטובר וקראנו לשחרורם המיידי של החטופים".

ישראל כ"ץ.

שר החוץ ישראל כ"ץ | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההודעה באה בעקבות מהלך שהוביל השר כ"ץ

נזכיר שלפני כשבועיים הודיע שר החוץ ישראל כ"ץ לממונה על שגרירות נורווגיה בישראל על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית אל מול הרשות הפלסטינית. ההחלטה מגיעה בעקבות שורת מהלכים אנטי-ישראליים וחד צדדיים של ממשלת נורווגיה - ביניהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל ב-ICC והתבטאויות חמורות של בכירים נורווגים.