מגזין טיים בדק: נתניהו אישר, בנט התנגד ועצר את המזוודות לחמאס

לאחר שקיימו עימו ראיון נרחב ואף הקדישו לו את שער המגזין, "טיים" ביצעו בדיקת עובדות לטענות שהעלה ראש הממשלה. בין הטענות שנבדקו בחן המגזין את טענות נתניהו לגבי מימון חמאס ואפילו ערך השוואה בינו לבין בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/24 11:42 יד באב התשפד

מגזין טיים בדק: נתניהו אישר, בנט התנגד ועצר את המזוודות לחמאס
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

"טיים" פרסם בדיקת עובדות לאמירותיו של ראש הממשלה נתניהו בראיון הנרחב שקיים עם מראיין מטעם המגזין. אחת הטענות שנבדקו הייתה תשובתו של נתניהו כי לא רק הוא וממשלתו מימנו את החמאס אלא גם ממשלות לפניו. בכתבה צוין כי אמנם קטאר החלה לממן את חמאס ב-2007 בזמן ממשלת אולמרט, אך היה זה דווקא נתניהו שב-2014 הכניס את מדינת ישראל כמעורבת ישירה בהזרמת הכסף הקטארי לרצועה שעמד על 30 מיליון דולרים בחודש.

נתניהו אישר ובנט התנגד ועצר את המזוודות

לפי הנטען בכתבה, ממשלת נתניהו קידמה את מדיניות העברת הכספים עד כדי כך שכאשר אבו מאזן חתך ב-2018 את העברת המשכורות לעובדים ממשלתיים ברצועת עזה הנשלטת על ידי חמאס, נתניהו אישר שהכספים יועברו לתוך הרצועה בצורה של מזוודות דולרים. דווקא בנט, שהתנגד למהלך גם כשר חינוך בממשלת נתניהו, היה זה שהפסיק את העברת המזוודות בזמן כהונתו הקצרה כראש ממשלה.

בנט במליאת הכנסת

בנט, הפסיק את העברת המזוודות | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראיון עם דן מרגלית וציטוט של סמוטריץ'

טיים ביקרו גם את הכחשתו של נתניהו כי הודה בעבר בתמיכה בחמאס. בכתבה הובא ראיון עם נתניהו מ-2012 עם דן מרגלית שם הוא אמר כי האסטרטגיה מאחורי מימון החמאס היא למנוע כך הקמת מדינה פלסטינית. המגזין גם הביא ציטוט של סמוטריץ' עת היה חבר כנסת ב-2015 שאמר בראיון: "הרשות הפלסטינית היא נטל וחמאס הוא נכס".