אביה של החטופה רומי גונן: אלו 2 הח"כים היחידים שהיו איתנו בקשר

משפחתה של רומי גונן אמנם לא יכולה לחגוג לה יום הולדת במסיבה גדולה כמו בכל שנה, אך לא מוותרת על חגיגה מרובת משתתפים שתהיה מלאה באור, שמחה ואופטימיות. בשיחה עם "חדשות כיפה" מספר אביה על המאבק להחזרתה, על האופטימיות האינסופית, ועל האכזבה מחברי הכנסת

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 18/08/24 11:39 יד באב התשפד

אביה של החטופה רומי גונן: אלו 2 הח"כים היחידים שהיו איתנו בקשר
רומי גונן, חוגגת יום הולדת בשבי, צילום: מטה משפחות החטופים

לאחר 317 ימים בשבי, רומי גונן שנחטפה מפסטיבל הנובה מציינת את יום הולדתה ה-24. על אף שלא קיבלו ממנה אות חיים כבר למעלה משמונה חודשים, לאביה איתן גונן, חשוב להדגיש כי הם בטוחים שהיא בחיים ותחזור אליהם בקרוב: "אנחנו אופטימיים חסרי תקנה, ואנחנו משוכנעים שרומי חוזרת. רומי תחזור לגמרי".

לא האמנו שנגיע ליום הזה

"היא ילדה של שמש, של וקסם" מספר איתן ל"חדשות כיפה" בגעגוע. "החיוך שלה והאנרגיה שלה, שיוצאת מהפנים שלה ומהגוף שלה. רומי תהיה החברה הכי טובה של כל אחד תוך שניות. האהבה שפורצת ממנה היא אינסופית, ובזכות זה יש לה אלפים של חברים וחברות. הפנים היפות שלה, מאירות מכל תמונה, פוסטר ומסך. היא הבת הביולוגית שלי, אבל תכל'ס, היא האחות, הבת והנכדה של כל אחד מאיתנו. כל אחד".

"היא בת 24 היום, ולא האמנו שנגיע ליום הזה, אחרי כל כך הרבה ימים בשבי. זה לא יום קל עבורנו. אבל אנחנו עושים אותו ליום של אהבה וגבורה. כי היא הגיבורת על שלנו והאהבה פורצת ממנה. אם היא הייתה פה" מספר אביה של רומי, "היינו חוגגים את יום ההולדת שלה 'ביג טיים', כמו שאנחנו עושים כל שנה, כי היא אוהבת הפתעות. והיא אוהבת להיות מופתעת".

מאבק להחזרתה

מאבק להחזרתה צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

מתפלל שהיא יודעת מה התאריך היום

למרות שרומי לא נמצאת השנה, המשפחה לא מוותרת על מסיבה גדולה: "ניסע ליפו לסיום היום הזה. ושם יתכנסו הרבה מאוד אנשים לחגוג את מה שרומי אוהבת. יהיו שם דוכנים, יהיו שם ריקודים, יהיו שם זמרים. היא אוהבת לשיר, והיא אוהבת לשמוע שירה. היא אוהבת קוקטיילים, אוהבת לשתות ולהנות".

"רומי אוהבת את החיים" מדגיש אביה שוב ומספר על האישיות מלאת האור והשמחה של רומי. "אני כל כך מתפלל שהיא יודעת מה התאריך היום, והיא יכולה לציין את היום הזה עם אור גדול במקום הכי חשוך שאפשר. וזאת התקווה שלנו, שהיא מפיצה אור גם במקום החשוך".

שניים מתוך מאה עשרים: "דבר שהוא כמעט בלתי נסלח"

כשאני שואלת אם יש חברי כנסת שאיתם בקשר, מספר לי איתן באכזבה שרק שניים - יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, ושר המורשת עמיחי אליהו. גם הם, הדגיש, לא יצרו קשר כבר שבועות. "הם בפגרה, או בהדממה, או בכל דבר אחר. זה דבר שהוא כמעט בלתי נסלח שבזמן שיש מלחמה ויש שבויים, הרוגים ופצועים, נציגי הציבור שלנו החליטו שהם צריכים את החופש הזה בפעם השנייה". הוא ממשיך ומסביר: "אני חושב שהם נמנעים. לא נעים להם לשמוע את הדברים שיש לנו להגיד. הבת שלי חטופה 317 ימים. באיזה מקום בעולם, מישהו יוצא לפגרה, שיש את הדבר הזה? אנחנו כאומה, לא נוכל להסתכל אחד לשני בעיניים, אם נשאיר אחד אפילו מהחטופים שם. וכל יום קובע, כל דקה, אין להם זמן".

עמיחי אליהו ואמיר אוחנה, היחידים שיצרו קשר

עמיחי אליהו ואמיר אוחנה, היחידים שיצרו קשר צילום: Yonatan Sindel, chaim goldberg /Flash90

"לשלוח תפילות ואנרגיות, מאמינים שזה מגיע אליה"

מעבר לציפיות מההנהגה, לאיתן גונן יש בקשה גם מהאזרחים: "היינו מעוניינים שכל הציבור יצטרף לכוח רומי, ויעשה כל שביכולתו, כל יום. לצאת מאזור הנוחות, ולעשות למען רומי ושאר החטופים, אין סוף מיזמים, ללחוץ על כל מי שאפשר כדי שהם יחזרו עכשיו. אלו שלא בחיים לצערנו, לדאוג שיחזרו לקבורה בישראל, ואלו שבחיים שיחזרו לשיקום וטיפול רפואי ונפשי בהקדם. אסור לנרמל את המצב הזה". עוד הוא מוסיף, "לשלוח תפילות ואנרגיות, גם למקום החשוך הזה, אנחנו מאמינים מאוד שזה מגיע אליהם, לכל אחד ואחד, גם אם זה עמוק מאוד ותוך מנהרה. ולהמשיך, להמשיך להתפלל למען רומי ושאר החטופים". לבסוף הוא מבקש למסור: "אנחנו אוהבים את עם ישראל, ואנחנו סומכים על עם ישראל. אנחנו יודעים שהעם הזה הוא עצום ביכולתו. זה לא קשור לפוליטיקה. חטופים לא קשורים לפוליטיקה".