סמוטריץ' תוקף את היועמ"שית: "אני אחראי - ואני קובע"

שר האוצר תקף את היועמ"שית ואת יועמ"ש משרד האוצר לאחר ההודעה כי יש להפסיק מימון מעונות יום לילדי אברכים המיועדים לגיוס: "מדהים בעיניי שאתם מקבלים החלטות בעלות משמעויות מרחיקות לכת בינכם לבין עצמכם, מבלי לדון או לשאול את עמדתו של שר האוצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/24 08:13 יד באב התשפד

סמוטריץ' תוקף את היועמ"שית: "אני אחראי - ואני קובע"
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

כשבוע לאחר הודעת היועמ"שית בנוגע לכך כי יש להפסיק מימון מעונות יום לילדי אברכים המיועדים לגיוס, שר האוצה סמוטריץ' תקף הבוקר (א') את בהרב מיארה. סמוטריץ' שלח מכתב תוקפני למשנה ליועמ"שית וליועמ"ש של משרד האוצר ובו כתב מדוע לדעתו ההחלטה פוגעת ביציאת נשים החרדיות לעבודה, מזיקה בהשתלבות המגזר בשוק התעסוקה, גוזרת עליו עוני ועוד. כך פרסם לראשונה היום יהודה שלזינגר בישראל היום.

"מדהים בעיניי שאתם מקבלים החלטות מבלי לשאול את עמדתו של שר האוצר"

בתחילה, סמוטריץ' זעם על כך שההחלטה התקבלה בין היועמ"שים מבלי להתייעץ עימו: "מדהים בעיניי שאתם מקבלים החלטות בעלות משמעויות מרחיקות לכת בינכם לבין עצמכם, מבלי לדון או לשאול את עמדתו של שר האוצר". בנוסף, לטענתו: "סבסוד שכר הלימוד אינו קשור כלל ללימוד התורה של האב, אלא נועד לתמרץ את האם לצאת לעבודה, תוך סיוע במימון המסגרת לילדיה". עוד כתב: "צריך להיות עיוור כדי לא לראות את השפעותיה החיוביות של תעסוקת נשים חרדיות על המשק והכלכלה".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"בכל הנוגע לציבור החרדי ותקציביו הנכם מונעים שוב ושוב מאג'נדה עוינת"

כמו כן, העביר ביקורת חריפה על שני היועמ"שים: "קשה לברוח מן התחושה כי בכל הנוגע לציבור החרדי ותקציביו הנכם מונעים שוב ושוב מאג'נדה עוינת. הלוואי שהייתם משקיעים לסייע לי במאמציי למנוע זליגת תקציבי ממשלה לארגוני פשיעה, במאבקי בהון השחור ועוד". לבסוף, הודיע: "מתוקף סמכותי כשר האוצר אני מורה על המשך סבבסוד המעונות, כאמור בהתאם לקריטריונים הנתונים במשרד העבודה".

"המדינה אינה מוסמכת לעודד לימודים תורניים של מלש"בים"

כזכור, בשבוע שעבר, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה מכתב הקורא להפסיק מימון של ילדי אברכים בזמן שהם מיועדים לשירות הביטחון, זאת בעקבות פסיקת בג"צ הקוראת לגיוס חרדים: "במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים". המכתב נשלח לשר העבודה יואב בן צור בעקבות פנייתו בנושא.