"בחודשים האחרונים אני מתפרנס רק מזה": "אבו עלי אקספרס" נחשף

הבלוגר הפופולרי בישראל עם לא פחות מ-426 אלף עוקבים בטלגרם התראיין לראשונה לכלי תקשורת ישראלי - מבלי לחשוף את זהותו. הערכה: ערוץ הטלגרם שלו יכול להכניס 90 אלף שקלים בכל חודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/24 15:01 יב באב התשפד

"בחודשים האחרונים אני מתפרנס רק מזה": "אבו עלי אקספרס" נחשף
אילוסטרציה, צילום: Issam Rimawi/Flash90, shutterstock

הבלוגר הפופולרי בישראל, המכונה "אבו עלי אקספרס", הוא גבר כבן ארבעים, אבא לילדים אשר מתגורר במרכז הארץ ובבעלותו עסק פרטי, כך נחשף היום בעיתון "ישראל היום". במסגרת כתבת פרופיל שנערכה תוך שמירה על אלמוניותו של הבלוגר המפורסם נחשפו פרטי רקע על זהותו וכן הוצגה הערכה של הכנסתו מניהול ערוץ הטלגרם הגדול בישראל, עם לא פחות מ-426 אלף עוקבים.

במסגרת הריאיון שנערך עימו, אבו עלי סירב להיחשף וטען כי הוצאתו מחוץ לצללים עלולה לסכן אותו בשל קשריו הרבים עם פלסטיניים. עוד סיפר בריאיון כי את הכינוי "אבו עלי אקספרס" בחר באופן אקראי לחלוטין כשפתח חשבון משתמש באתר האינטרנט "רוטר", שם החל את דרכו בעולם התקשורת. "השם היה סתם הבלחה של רגע, בלי הרבה מחשבה מאחוריו" אמר.

הערכה: ערוץ הטלגרם "אבו עלי אקספרס" מכניס עשרות אלפי שקלים בחודש

אבו עלי, העיד במהלך הריאיון כי מאז המלחמה החל לעבוד במשרה מלאה בניהול ערוץ הטלגרם שלו, לעומת פעילות חלקית בלבד עד תחילת המלחמה. "בשנים האחרונות לא יכולתי להתפרנס רק מזה, וזה נותר בגדר תחביב שאני משקיע בו כמה שעות ביום. בחודשים האחרונים אני כבר מתפרנס רק מזה, באופן מלא".

בעיתון ישראל היום העריכו כי ערוץ הטלגרם הפופולרי מכניס 90 אלף שקלים בחודש לבעליו, בהתבסס על מחירי השיווק כפי שדווחו באתר גיקטיים. לפי הדיווחים, התשלום שדורש אבו עלי עבור תוכן ממומן הוא 1,690 שקלים עבור מודעה בודדת, ו-11 אלף שקלים עבור חבילה של עשר מודעות. פרסום של 80 מודעות בערוץ בטווח של חודש ימים - יכול להניב לבעליו כ-90 אלף שקלים.

"גם בעוד מאה שנה מהיום לא יהיה שלום עם הפלסטינים"

אבו עלי שוחח במהלך הריאיון על הציבור הישראלי והבנתו את הציבור הערבי וסיפק תחזית קודרת על עתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אני חושב שלנצח נחיה על החרב. גם בעוד מאה שנה מהיום לא יהיה שלום עם הפלסטינים. נוכל להגיע לאינטרסים משותפים עם מדינות הנורמליזציה, אבל עם הפלסטינים אין לנו אינטרסים משותפים, כי הם רואים בנו כובש זר. מבחינתי זו הנחת היסוד".

"יש לקות מאור גדולה אצל רוב האוכלוסייה הישראלית בהבנה איך אנחנו נתפסים בעיני הערבים והפרסים במזרח התיכון. איזו ישות זרה אנחנו נראים בעיניהם, איך הם מתארים אותנו" הוסיף. "למשל, לא עובר יום שבו בתקשורת הפלסטינית אתה כיהודי לא מכונה אנס, שאונס את האדמות הפלסטיניות ואת העם הפלסטיני. זה משולב אצלם בשפה היומיומית עשרות שנים. אתה לא מבין את העוצמה של זה, עד שאתהמקבל גונג בראש ב-7 באוקטובר ומבין שהאונס אצלם הוא חלק מכלי הלחימה".