גפני מאיים: נבדוק האם אנחנו יכולים להיות שותפים" | סערת הר הבית

המערכת הפוליטית לא נותרת אדישה להתנהלות השר בן גביר בהר הבית. לאחר שהשר התעלם מעולים שהשתחוו לצידו על ההר הגיבו בלשכת נתניהו: "קביעת המדיניות כפופה ישירות לראש הממשלה". ח"כ גפני תקף: "הפגיעה בקדושת הר הבית לא מעניינת את השר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/24 12:46 ט באב התשפד

גפני מאיים: נבדוק האם אנחנו יכולים להיות שותפים" | סערת הר הבית
נתניהו וגפני, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שהשר איתמר בן גביר עלה הבוקר (ג') להר הבית ולא מחה או העיר כאשר עולים אחרים השתחוו בהר בנוכחותו ובניגוד לנהלים, המערכת הפוליטית סוערת. בלשכת נתניהו מיהרו להתייחס לאירוע ומסרו כי: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר".

גפני תוקף את בן גביר ומאשים אותו בפעולה נגד ההלכה

בהתייחס לאירוע ההשתחוויה עצמו בהר הוסיפו בלשכת נתניהו: "האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה". בשונה מנתניהו התגובות בצד החרדי היו פחות מעודנות. ח"כ משה גפני כתב בציוץ ברשת X: "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם".

יציבות הקואליציה ממשיכה לעמוד בסימן שאלה סביב סוגיית הר הבית

את ציוצו סיים גפני ברמיזה לכך שבן גביר מערער משמעותית את יציבות הקואליציה: "הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה".

בן גביר השיב לתגובות בהודעה מלשכתו ומסר: "מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל".

כזכור, בכנס שהתקיים לפני מספר שבועות בכנסת בנושא הר הבית חולל בן גביר סערה אחרת כשאמר: "אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר". גם אז סערו הרוחות ובלטה במיוחד תגובת שר הפנים משה ארבל מש"ס שתקף את בן גביר במליאת הכנסת: "האיסור לעלייה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם והסוגייה הזו כל כך נפיצה, והחילול השם הגדול שנעשה באיסור כרת בעלייה להר הבית לא יכול לעבור בשקט".