דובר צה"ל: "חיל האוויר הגביר את הסיורים בשמי לבנון"

ברקע ההיערכות המשמעותית של כל המדינה לתגובת איראן על חיסול מנהיגי הטרור, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת ואמר: "אנחנו תוקפים כל איום שאנחנו מזהים וערוכים ליירט איומים בזמן אמת. עוקבים אחר תמונת המצב המבצעית ונעדכן את הציבור מוקדם ככל הניתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 19:39 ח באב התשפד | עודכן בתאריך 12/08/24 21:23

דובר צה"ל: "חיל האוויר הגביר את הסיורים בשמי לבנון"
הגרי | , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, מסר הצהרה לתקשורת, לאור השמועות על תזוזות בלבנון ואיראן: "לאורך הימים האחרונים אנחנו עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על חיזבאללה וגם על איראן. במקביל אנחנו תוקפים בלבנון בכל יום – גם היום. אנחנו הגברנו את הסיורים והפטרולים של כלי חיל האוויר מעל שמי לבנון. זאת בכדי לגלות ולהסיר איומים. אנחנו תוקפים כל איום שאנחנו מזהים, וערוכים ליירט איומים בזמן אמת".

עוד מסר: "אנחנו לוקחים ברצינות את ההצהרות והאמירות של אויבנו ועל כן, אנחנו ערוכים במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה ואנחנו נפעל על פי הנחיות הדרג המדיני. בנוגע לשאלות העולות מהציבור על המצב – הדריכות והערנות שלכם הציבור חשובים לנו. לצד זאת, בשלב זה, אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. אם יהיה שינוי בהנחיות, אנחנו נעדכן באופן מיידי. אנחנו ערים וקשובים למציאות בה נמצאים תושבי הצפון מזה זמן רב. הם חווים ירי מתמשך וחדירות כלי טיס בלתי מאוישים".

מטוס קרב של חיל האוויר, אילוסטרציה

מטוס קרב של חיל האוויר, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. עופר צידון

דובר צה"ל: "יש לנו תכניות תקיפה רחבות מאוד ומוכנות גבוהה לביצוע"

המשימה שלנו היא להבטיח את ביטחונכם ולהחזיר אתכם לבתיכם בביטחון. אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להגן על ביטחון התושבים ולמנוע פגיעה באזרחים. חיזבאללה מבצע ירי ללא אבחנה, כפי שראינו במוצאי שבת בו נרצחו 12 הילדים במג'דל שמס. יש לנו תכניות תקיפה רחבות מאוד ומוכנות גבוהה לביצוע. חיזבאללה מתכנן לפעול – אנחנו לא מחכים מנגד. תוקפים כל הזמן ומסירים איומים ברגע שאנחנו מגלים אותם. אנחנו במוכנות שיא למשימה הזאת.

מזה כעשרה חודשים אנחנו נמצאים בתוך מלחמה. אנחנו ערים לקשיים ולאי הוודאות המתעצמת בציבור, בייחוד בתקופת הקיץ מול קייטנות, תכניות משפחתיות, היערכות לשנת הלימודים ועוד. כרגע אנחנו עוקבים בדריכות אחר תמונת המצב המבצעית. אנחנו נעדכן אתכם בתמונת המצב כשנדע וכשנוכל, נעדכן מוקדם ככל הניתן על מנת להתאים את ההנחיות לציבור וזאת מבלי לתת לאויבנו יתרון מודיעיני או מבצעי.

אנחנו עושים את כל המאמצים להכין אתכם מראש וכדי לאפשר המשך שגרה ככל הניתן לצד שמירה על דריכות ומוכנות. אנחנו נעדכן בכל שינוי במדיניות ההתגוננות בפלטפורמות של פיקוד העורף וצה"ל. אני אהיה כאן, החל מהערב ובמהלך הימים הקרובים כדי לעדכן אתכם, לענות על שאלות ולשקף את תמונת המצב כפי שהיא, גם כאשר אין שינוי בהנחיות.