משפחתו של יהונתן דויטש מבקשת שיוכר כחלל צה"ל - ההלוויה התעכבה

משפחתו של יהונתן דויטש שנרצח בפיגוע סמוך למחולה מבקשת שיוכר כחלל צה"ל. "אנחנו לא מבקשים זכויות אלא הכרה, בשבילו, הוא נלחם בעזה עד לפני שבועיים ויש לו מילואים בעוד שבוע. מגיע לו שיוכר כחלל צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 10:25 ח באב התשפד

משפחתו של  יהונתן דויטש מבקשת שיוכר כחלל צה"ל - ההלוויה התעכבה
יהונתן דויטש, צילום: ללא

אורי דויטש, אביו של יהונתן דויטש, סיפר הבוקר (ב') בראיון ל-103FM על החלטת המשפחה לעכב את הלוויית בנו בעקבות הרצון שיכירו בו כחלל צה"ל: "יהונתן תמיד חשב איך לשפר, וזה המוטו בעיניי שמלווה אותנו כמשפחה וליווה אותו בחיים הקצרים שלו, אבל המלאים. הלוואי שכולנו נלך בדרכו שלו. אנחנו מאוד מבקשים שיוכר כחלל צה"ל, זה נמצא על שולחן ראשי הצבא. אנחנו לא מבקשים זכויות אלא הכרה, בשבילו, הוא נלחם בעזה עד לפני שבועיים ויש לו מילואים בעוד שבוע. מגיע לו שיוכר כחלל צה"ל".

כזכור, דויטש נרצח אתמול בפיגוע הירי מרכב חולף בכביש 90 בבקעה באזור צומת מחולה. יהונתן ז"ל, תושב העיר בית שאן, נרצח כשהוא בשנות ה-20 לחייו ולאחר שרק לאחרונה השתחרר משירות קרבי כלוחם ביחידת מגלן, יהי זכרו ברוך.

עדותו של חובש מד"א מתי כרמי

אחד הראשונים להגיע לזירה היה מתי כרמי, חובש בכיר במד"א שאמר: "דווח לנו ממוקד מד"א על פיגוע ירי סמוך לצומת מחולה. כשהגענו למקום חברנו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון" אמר כרמי והוסיף: "תוך כדי הטיפול הרפואי שכלל עצירת דימומים וחבירה למסוק מד"א שנחת בשטח, קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף. יחד עם כוח רפואה צבאי הענקנו לפצוע השני טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".