הפסגה המדינית: חמאס הודיע כי לא ישלח נציג לחידוש השיחות בחמישי

לקראת הפסגה המדינית שיזמו שלוש המתווכות, ארה"ב, מצרים וקטאר ביום חמישי הקרוב, מודיע ארגון החמאס: לא נשלח נציגות למשא ומתן ביום חמישי. לצד אלו שרואים בכך סימן ברור כי חמאס מטרפד את העסקה, יש הסבורים כי מדובר בטקטיקה נקודתית בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 22:28 ז באב התשפד

הפסגה המדינית: חמאס הודיע כי לא ישלח נציג לחידוש השיחות בחמישי
בחמאס מודיעים כי לא יגיעו לשיחות ביום חמישי, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

הפסגה המדינית בנושא הפסקת המלחמה ועסקת החטופים: בסוף השבוע האחרון יצאו שלוש המדינות המתווכות, ארה"ב, מצרים וקטאר, בקריאה משותפת לקיום פסגה מדינית בהשתתפות ישראל וחמאס לצורך חתימה על הסכם לשחרור החטופים והפסקת הלחימה. מספר שעות לאחר מכן הודיעה לשכתו של ראש הממשלה נתניהו כי משלחת ישראלית אכן תצא להמשך השיחות במסגרת הפסגה המדינית. כעת מצהירים בארגון הטרור חמאס: לא נגיע לפסגה ביום חמישי. על פי דיווח של חדשות 12.

עמית סגל: "כל פעם נופלים באותו פייק"

העיתונאי עמית סגל הגיב לידיעה בחשבון הטלגרם שלו והעניק פרשנות לדברים: "אחרי כל הבילד אפ, כל השקרים על כך שחמאס רוצה עסקה, כל ההטעיה העצמית. מודיע ארגון הטרור: לא נגיע". סגל הוסיף וכתב על השיח התקשורתי שכמו פספס את ההתרחשות האמיתית בנוגע לעסקה וכתב: "ימים שלמים מספרים לנו מנשיא ארה"ב ועד גורמים ביטחוניים בכירים שאלה ימים של הכרעה היסטורית ושלא ייסלח לממשלה אם היא תחמיץ את ההזדמנות. מסתבר שלא רק שאנחנו לא בדקה ה-90, אלא שהצד השני לא עלה על המגרש. כל פעם נופלים באותו פייק".

עמית סגל |

עמית סגל טוען לאור סירוב חמאס: "כל פעם נופלים באותו פייק" | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים במשא ומתן טוענים כי סירוב חמאס הוא חלק מטקטיקה

למרות הטענות כי חמאס עקשן בדעתו וכי הוא מהווה המכשול הבלעדי לעסקה, גורמים ביטחוניים מסרו במענה להכרזת חמאס כי לא מדובר בסירוב לכל משא ומתן מול ישראל אלא בטקטיקה של הארגון שמבקש לחזק את מעמדו ואת הלחץ שלו לקראת השיחות. המאמץ, על פי גורמים אלו, צריך להתמקד בצמצום הפערים בין ישראל לארגון הטרור כדי להוציא את העסקה אל הפועל.