דיווחים על מוכנות איראנית לתקיפה קרובה| בצה"ל מדגישים אין שינוי בהנחיות

הערכה חדשה ומעודכנת מדברת על מוכנות איראנית להוצאת המתקפה אל הפועל בימים הקרובים ובטרם תחול הפסגה המדינית בנושא עסקת החטופים | למרות הדיווחים, בצה"ל מדגישים, אין כל שינוי בהנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 21:45 ז באב התשפד

דיווחים על מוכנות איראנית לתקיפה קרובה| בצה"ל מדגישים אין שינוי בהנחיות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בקרב הקהילה המודיעינית בישראל מתגבשת הערכה כי האיראנים ערוכים ועשויים לתקוף את מדינת ישראל כבר בימים הקרובים אפילו בטרם תחול הפסגה המדינית בנושא עסקת החטופים. ההערכה מגיעה לאור שני מקורות מודיעיניים המעורים בפרטים ובניגוד להערכות האחרונות שהדגישו את הצלחת הלחץ המדיני על איראן למתן משמעותית את תגובתה. על פי דיווח של כתב וואלה ברק רביד.

דובר צה"ל מדגיש: אין שינוי בהנחיות

לאור ריבוי הדיווחים מדגיש הערב (א') דובר צה"ל, בציוץ ברשת X כי: "צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה". עוד הוסיף תא"ל הגרי: "במידה ויהיה צורך בשינוי ההנחיות, נעדכן על כך בהודעה מסודרת בערוצים הרשמיים".

חייל איראני

חייל איראני, ארכיון | צילום: Mohasseyn,Shutterstock

כך תתבצע התקיפה האיראנית

כזכור, ביממה האחרונה פורסמו דבריו של אחמד בחשייש ארדסטאני, חבר הוועדה לביטחון לאומי של הפרלמנט האיראני, על התגובה האיראנית האפשרית נגד ישראל עקב חיסולו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה: "הפעולות האוויריות של הרפובליקה האסלאמית נגד ישראל עשויות להימשך שלושה עד ארבעה ימים". עוד הוסיף ואמר: "איראן מוכנה לקבל את ההשלכות של מתקפה כזו ותהיה מוכנה לכל התפתחויות נוספות". כך פורסם על ידי סוכנות הידיעות "איראן אינטרנשיונל".