יום לפני תשעה באב תקרית חריגה מאוד: אבן נפלה ברחבת התפילה של הכותל המערבי

אבן נפלה הבוקר מקיר "המחכמה" סמוך לרחבת התפילה בכותל המערבי, אין נפגעים כתוצאה מהנפילה. מהנדסים: "אין חשש לביטחון המתפללים ברחבת הכותל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 17:08 ז באב התשפד

תקרית חריגה מאוד: אבן נפלה ברחבת התפילה של הכותל המערבי
הכותל המערבי, צילום: אהבה פז

בזמן תפילת הנץ הבוקר (א')ברחבת הכותל המערבי, נפלה אבן מקיר "המחכמה" לתוך רחבת התפילה בכותל המערבי, בנס לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילה. "המחכמה", מבנה שהוקם לפני כ-700 שנה על ידי הממלוכים, ושימש במשך מאות שנים כבית משפט ומרכז שלטוני. כיום מהווה המקום בסיס של משמר הגבול הפונה לרחבת התפילה בכותל, מעל "קשת וילסון" - אולם התפילה המקורה ברחבת הכותל.

עבודות לצד הכותל

עבודות לצד הכותל צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הנפילה נחשבת חריגה מאוד

בעקבות הנפילה, הנחשבת לחריגה מאוד בכותל המערבי, המתחם בו נפלה האבן, גודר. האירוע נבדק ומטופל על ידי אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי ואנשי רשות העתיקות שמקיימים הערכת מצב במקום. מבדיקה ראשונית נמצא כי עקב חדירת מים מגג "המחכמה" נוצר לחץ על האבנים וחומר המליטה שביניהן, וכתוצאה מכך נפלה האבן המדוברת.

האבן שנפלה

האבן שנפלה צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מהנדסי הקרן: בודקים את תקינות האבנים

מהנדסי הקרן מבהירים כי אין כל חשש לביטחון הבאים לרחבת הכותל המערבי, ופועלים לאיטום גג המחכמה והחלפת חומרי המליטה ובדיקת אבנים מקיפה על המבנה. "הקרן למורשת הכותל המערבי" עורכת בדיקות מקצועיות על אבני הכותל המערבי באופן תדיר. הבדיקה האחרונה נערכה בערב חג הפסח האחרון ונמצאה תקינה. הבדיקות מתבצעות פעמיים בשנה על ידי מהנדסים ורשות העתיקות לבדיקת יציבותם וחוזקם של האבנים. מנוף ועליו מהנדסים ואנשי מקצוע מוצב לפני חגי תשרי וחג הפסח וממנו בודקים את תקינות האבנים.