הפצ"רית עונה להאשמות: "החקירות מאפשרות להשיג את מטרות המלחמה"

הפרקליטה הצבאית השתתפת בדיון בכנסת שעסק במדיניות החקירות של מצ"ח נגד חיילי צה"ל. שם היא אמרה: "החקירות מאפשרות לנו להשיג את מטרות המלחמה, אחרת תהיה פגיעה במרחב הפעולה של צה''ל. החקירות לא מבטאות חולשה אלא עוצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/24 14:12 ז באב התשפד

הפצ"רית עונה להאשמות: "החקירות מאפשרות להשיג את מטרות המלחמה"
הפרקליטה הצבאית, יפעת תומר ירושלמי | , צילום: דובר צה"ל

פרשת מעצר הלוחמים בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח'בה ממשיכה לעורר הדים. היום (א') נערך דיון בוועדת חוקה בכנסת בנוגע למדיניות החקירות של מצ"ח נגד חיילי צה"ל. הפרקליטה הצבאית, האלופה יפעת תומר ירושלמי השתתפה בדיון ודיברה על פרשת שדה תימן והפריצות לבסיסי צה"ל.

"אני שומרת על החיילים"

במהלכו היא טענה כי "החקירות מאפשרות לנו להשיג את מטרות המלחמה, אחרת תהיה פגיעה במרחב הפעולה של צה''ל. החקירות לא מבטאות חולשה אלא עוצמה". עוד הוסיפה ואמרה כי היא "אני שומרת על החיילים".

מחנה שדה תימן

מחנה שדה תימן, צילום: Dudu Greenspan/Flash90

"74 מקרים של פגיעה בעצירים נבדקים, מתוכם הוגשו חמישה כתבי אישום"

בדיון היא חשפה כי "74 מקרים של פגיעה בעצירים נבדקים, מתוכם הוגשו חמישה כתבי אישום". עוד הוסיפה ואמרה: "יש לכך חשיבות כלפי העולם, להראות שאנחנו בודקים את האירועים וגם חשיבות פנימה כלפי המוסר שלנו. יש לכך גם השלכות למדינות שנותנות לנו נשק שרוצות לראות שאנחנו פועלים לפי דין. לא יוזמים חקירות אלא בודקים שיש חשדות". בנוסף, היא ציינה כי חוקרי מצ"ח הגיעו לעצור את החיילים עם מסכות לאור כך ש"היו עליהם עשרות איומים".

"הדלפת הסרטונים היא מגה פיגוע בחסות הפצ"רית. מגה פיגוע עולמי"

במהלך הדיון, חברי כנסת מהקואליציה יצאון כנגד הפרקליטה הצבאית. חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה את הפצ"רית ואת הדלפת הסרטונים של אירוע ההתעללות במחבל: "הדלפת הסרטונים היא מגה פיגוע בחסות הפצ"רית. מגה פיגוע עולמי. למה היא עשתה את זה? כדי לשמור על שמה הטוב. היא רוצה שיחבבו אותה". חברת הכנסת לימור סון הר מלך הוסיפה על דבריה של גוטליב ותקפה גם את היועמ"שית: "ההיסטוריה תשפוט אותן. אותם אלה שיצאו נגד חיילנו, נצפה בהם עומדים לדין על פשעיהם".