פרשת שדה תימן | בית הדין הורה על בדיקה: "פגיעה אפשרית בטוהר ההליך"

בית הדין הצבאי לערעורים התייחס להדלפות חומרי החקירה בפרשת שדה תימן והורה לפרקליטות הצבאית לבדוק את הנושא. במקביל, דחה בית הדין את הערעור נגד הארכת מעצרם של החשודים מיחידה 100

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 20:09 ד באב התשפד

פרשת שדה תימן | בית הדין הורה על בדיקה: "פגיעה אפשרית בטוהר ההליך"
מחנה שדה תימן, צילום: Dudu Greenspan/Flash90

פרשת ההתעללות בשדה תימן: במסגרת ערעור שהגישו עורכי הדין של החשודים בהתעללות במחבל נ'וחבה, התייחס בית הדין הצבאי לערעורים להדלפות שונות של חומרי החקירה תוך ביקורת מרומזת לכאורה ודורש מהפרקליטות הצבאית: "הפרקליטות הצבאית מתבקשת לבדוק בהקדם את הדלפת החומרים - לאור פגיעה אפשרית בטוהר ההליך".

נדחה הערר כנגד הארכת מעצרם של החשודים

לצד ההנחיה לפרקליטות הצבאית, דחה בית הדין את הערר שהגישו עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו כנגד הארכת מעצרם של לוחמי יחידה 100. בנוסף התייחס בית הדין לבקשת הסנגורים לשחרורם של הלוחמים לחלופת מעצר וקבע, כי בית הדין הצבאי יכריע בעניין לאחר העברת חומרי חקריה לרשות הסנגורים.

עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלוד

עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלוד, ארכיון | צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

פורסמו דו"חות רפואיים מבדיקה שנערכה למחבל

כזכור, מוקדם יותר היום (ה') פורסמו דו"חות רפואיים של רופאים שבדקו את המחבל, ומהם עולה כי ישנו ספק בנוגע לאפשרות שהפרקליטות הצבאית תצליח להוכיח את החשדות נגד חיילי המילואים החשודים. מהדו"ח המדובר עולה כי המחבל נשלח לבדיקה רפואית במרפאה במתקן המעצר בשדה תימן בשעת לילה מאוחר ושם הודיע שהוא סובל מכאבים עקב נפילה. הרופא שטיפל בו כתב בדו"ח כי אין עדויות לפצע או מקור לדימום הרקטלי ממנו סבל המחבל לפי דיווח בכאן רשת ב'.