החשש בתאגיד: תועדו פרטיהם האישיים של עובדי "כאן 11" מהמחשבים

יו"ר ועד עובדי תאגיד השידור: חשש כבד שנלקחו פרטיהם האישיים ותמונותיהם של עובדי התאגיד מתוך מחשביהם; דורשים מההנהלה להעניק לעובדים סביבת עבודה בטוחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 17:26 ד באב התשפד

החשש בתאגיד: תועדו פרטיהם האישיים של עובדי "כאן 11" מהמחשבים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

על רקע הפריצה למחשבי עובדי תאגיד השידור, יו"ר ועד עובדי התאגיד אלירן גבאי, שלח מכתב עדכון לעובדי החברה, בו הוא מסביר: "אנו חוששים כי ייתכן שתועדו פרטיהם אישיים של עובדות ועובדי התאגיד מתוך המחשבים שלהם, מבלי שהיו מודעים לכך. אנחנו לא יודעים אם נעשה שימוש בפרטים ולאילו מטרות".

התאגיד

התאגיד, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"מצפים מההנהלה לתת לעובדים את תחושת הביטחון בסביבת עבודתם"

"אנו מצפים מהנהלת התאגיד להגן על העובדים והעובדות שנפגעו", קרא גבאי, "ולתת להם את תחושת הביטחון בסביבת עבודתם. ככל שידוע לנו, הנהלת התאגיד לא דרשה בשלומם בעקבות התקרית, אלא דורשת מהם לחתום על מסמכים ואף עולה חשש לכאורה להשמדת חומר. פנינו להנהלה וביקשנו כי היא תנהג בזהירות המתבקשת בשים לב כי הוגשה על ידה תלונה למשטרה ויש להימנע, חלילה משיבוש הליכי חקירה".

סייבר

סייבר, צילום: shutterstock

"ככל שידוע לנו, התאגיד הגיש תלונה במשטרה, אך טרם קיבלנו העתק מטופס התלונה, למרות בקשתנו. לא ברור לנו איך הגענו למצב שבו עובדים חשופים לפגיעה שכזו, ככל שנעשתה, ואנו תקווה כי נתבדה כולנו. בכל מקום עבודה ובוודאי בגוף תקשורת יש משנה תוקף לצורך לוודא שהעובדים מועסקים בסביבת עבודה דיסקרטית שמבטיחה שמירה על פרטיות העובדים וחסיונות כמו חסיון מקורות. אסור שמקרים כאלו יקרו בשוגג ובוודאי שלא במכוון".