רבנים בכירים בציונות הדתית בעד החרדים: "פגיעה חמורה בהיכלי התורה"

רבנים בכירים בציונות הדתית ובניהם הרב יעקב אריאל יצאו נגד גזרות בג"ץ על הציבור החרדי: "הפגיעה הקשה של שופטי בג"ץ בישיבות - היא צעד דורסני שיש להוקיע, והיא פגיעה קודם כל במדינת ישראל כמדינה יהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 13:41 ד באב התשפד

רבנים בכירים בציונות הדתית בעד החרדים: "פגיעה חמורה בהיכלי התורה"
הרב יהושע שפירא, צילום: ויקיפדיה

נשיא ארגון חותם, הרב יעקב אריאל, פירסם הבוקר (ה') גילוי דעת בנוגע לדיון שמתקיים בבג"ץ אודות גיוסם של בני הישיבות ובו תקף את התנהלות בית המשפט. בגילוי דעת, עליו חתמו עוד רבנים רבים נוספים, נכתב כי הפגיעה בישיבות היא צעד דורסני שיש להוקיע אותו. עוד נכתב בגילוי הדעת כי תפקיד הממשלה הוא לחזק את קדושת המחנה ולמצוא את הדרך שבה יהיה ניתן לשלב בין מלחמת המצווה לבין לימוד התורה.

בין הרבנים החתומים: הרב יהושע שפירא, הרב אלי סדן והרב אביחי איתם

כאמור, לגילוי הדעת שפרסם הרב אריאל הצטרפו עוד רבנים נוספים בהם ראשי ישיבות, רבני מועצות, יישובים וגרעינים תורניים. על גילוי הדעת חתמו בין היתר: הרב אביחי איתם, הרב שמעון בן שעיה, הרב יצחק הלוי, הרב יהושע ון דייק, הרב אברהם וסרמן, הרב הלל מרצבך, הרב מנחם נוביק, הרב אלי סדן, הרב יהודה סדן, הרב יגאל קמינצקי, הרב שלמה רוזנפלד, הרב נתנאל אל שאוליאן, הרב יהושע שפירא, הרב דוד תורג'מן וכן הרב אליאב תורג'מן.

בגילוי הדעת שאותו פרסם ארגון חותם נכתב, "מצוות השירות בצה"ל לעזרת ישראל מיד צר, בפועל ממש, היא חלק מתורתנו הקדושה ופיקוח נפש האומה, כדברי הרמב"ן בפרשת במדבר על חובת ההשתדלות במלחמה ושלא לסמוך על הנס. מצווה זו חלה על כל אחד מישראל כולל תופשי התורה, למלחמת מצווה הכל יוצאין, אך אין שום שאלה על חשיבות קיומן של הישיבות - שהוא עץ החיים של האומה הישראלית. לימוד התורה תורם תרומה משמעותית לקיומה של המדינה".

"הפגיעה החמורה בהיכלי התורה מעוררת תחושה קשה"

עוד נכתב בגילוי הדעת, "יש למצוא הסדר שיאזן בין לימוד התורה לבין מצות הגנתה של המדינה. על כן הפגיעה הקשה של שופטי בג"ץ בישיבות - היא צעד דורסני שיש להוקיע, והיא פגיעה קודם כל במדינת ישראל כמדינה יהודית. ראוי שהמדינה תעצב את זכויות האזרח הפרטי על פי תרומתו לביטחון ישראל, אך הפגיעה החמורה בהיכלי התורה דווקא כענישה קולקטיבית, מעוררת תחושה קשה, במיוחד כאשר מוסדות אחרים בישראל, כמו באקדמיה ומוסדות תרבות למשל, מתוקצבים למרות שמאוכלסים בהם משתמטים ואף בני מיעוטים שחלקם אויבי ישראל".

עוד כתבו: "תפקידם של הממשלה וראשי הצבא לחזק את קדושת מחנה ישראל ואת המוסר היהודי - כדי שתשרה השכינה במחנה ישראל ושנזכה לסיעתא דשמיא לגבור על אויבי ישראל, וכדי לאפשר שירות צבאי כהלכה. תפקידם של פרנסי הציבור לסול מסילות בכדי שכולנו נהיה שותפים גם במלחמת המצווה כהלכה וגם בלימוד התורה", נכתב.

מכתב הרבנים

מכתב הרבנים צילום: צילום מסך